access update a.d.h.v. excel bestand en omgekeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkdrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Heb al veel op internet rond zitten kijken maar heb niet gevonden wat ik zoek.
Wat ik wil is een excelbestand koppelen aan een access bestand (dit is op zich niet moeilijk en is te doen) en wanneer ik iets toevoeg aan mijn excel bestand dat dit ook toegevoegd wordt in access (is ook geen probleem).

Het probleem is dat wanneer ik in access een bestand toevoeg ik deze ook graag in mijn excel bestand wil terug zien.

Voorbeeld...
Ik heb een excelsheet met hierin 10 bedrijven deze koppel ik aan access en wanneer ik in access 5 nieuwe bedrijven toevoeg deze 5 bedrijven dus ook worden toegevoegd in mijn excel bestand uiteindelijk heb ik dan in mijn excelbestand 15 bedrijven staan. Het mooiste zou zijn als dit proces op de achtergrond automatisch wordt geupdate (in dit geval dus het excel bestand)

Wie kan mij helpen?

Mag je eerst uitleggen wat je precies hebt gedaan kwa koppelingen, want als ik een Excel blad koppel in Access, zie ik wel de wijzigingen die ik in Excel aanbreng, maar kan ik met geen mogelijkheid records toevoegen, laat staan 5 records.... Dus als jij wèl kunt toevoegen, en alleen een probleem hebt met het terugzien in Excel, ben je verder als ik, en kan ik zo verder niet helpen.

Michel

Volgens mij kan wat jij wilt niet...

Je kunt een excel-bestand importeren als database in access óf "koppelen" in access (jij moet de laatste versie hebben); en als je dan dus in excel iets wijzigd en je excel-bestand sluit en dan access opent zie je dus wat je gewijzigd hebt.

In access kun je dan wel iets toevoegen, maar dat zie je dus níet in excel terug...
Misschien een vba-script maken die de gegevens wel kan invoeren?

Voorzover ík weet kun je die gegevens alleen d.m.v. een query laten verwerken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan