Access updaten met excelbestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

daan1974

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2006
Hallo,

Wij zijn een database aan het samenstellen, een deel van de gegevens voor de hoofdtabel kunnen worden aangeleverd in Excel sheets.

Omschrijving

De Excel sheet is opgebouw in de zelfde volgorde als de hoofdtabel van de database, cellen voor gegevens die uit andere bronnen komen en alleen handmatig kunnen worden ingevoerd zijn leeg gelaten (kolommen bestaan wel!). De gegevens die niet opgenomen zijn in de sheet worden handmatig in Access ingevoerd na het importeren van de Excel sheet(s).

Vraagstelling

Het is de bedoeling dat de gegevens in de Excel bestanden worden toegevoegd aan de hoofdtabel, en dat bestaande data ongewijzigd in de hoofdtabel en dat de geïmporteerde data als nieuwe rijen in de hoofdtabel orden toegevoegd.

Verder is de vraag, hoeveel rijen kunnen maximaal worden geïmporteerd in de Access database, voor het geval daar een maximum aan verbonden is.

Alvast bedankt!

ToevoegQuery

Maak in Access een tabel met dezelfde struktuur als de Excel-Sheet.
Koppel in Access de Excel-Sheet (Tabellen koppelen)
Bestudeer in help de mogelijkheden van de ToevoegQuery, dan kom je er wel uit!

Succes,

Joop

Er bestaat al een tabel in Access waar in data staat opgenomen.

De excelsheets wil ik van de zelfde format maken, zoals in bovenstaand bericht gemeld.

Kan het dan ook met de bestaande tabel?

Uhh........

Geen probleem,

Klik de tabel aan,openen mag trouwens ook.
Ga naar menu Extra-Office koppelingen-Analiseren met Excel
Klaar! :D

Succes,

Joop

Voor de zekerheid....:

- gegevens kan ik dan toevoegen aan de bestaande tabel
- het excel-werkblad kan ik daarna gewoon verwijderen

moet kunnen.............

Als de Excel sheet steeds dezelfde naam heeft en de opbouw van de kolommen steeds gelijk is kan het bestand gewoon door een nieuw bestand worden overschreven. De sheet moet uiteraard wel als gekoppelde tabel voorkomen in de database. Met een ToevoegQuery kan de inhoud van de sheet aan een Access-tabel worden toegevoegd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan