Access Vba-code nummeriek veld met 1 verhogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patjuh1988

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Berichten
28
Kan iemand mij misschien helpen met het volgende probleem.
Het is misschien een vraag die al eens is gesteld, maar hoop toch op een positieve reactie.

Mijn probleem is het volgende.
Ik wil een nummeriek veld laten beginnen bij 100 en dat met vba-code voor elke nieuwe invoer automatisch met 1 verhogen.

Ik ben een leek wat programmeren betreft, maar als iemand zo vriendelijk kan zijn om mij te helpen ben ik zeer dankbaar!
 
Patjuh1988,

Even voor je gezocht bij Access- "Doorzoek dit forum"
Dit had je natuurlijk ook zelf kunnen doen.

Kijk hier eens.
 
Laatst bewerkt:
Beste Hoornvan,

Dank je wel voor je hulp. Ik heb nu het volgende.

Ik heb een formulier, waar je je gegevens invoert. Er zijn 5 velden

Volgnummer, Contactpersoon, Matrieel, Omschrijving en Uiterstegereedheidsdatum.

Nu heb ik met de link die je me gestuurd heb het voor elkaar gekregen, als dat ik het eerste formulier helemaal invul en dan klik op nieuwe record, dan inderdaad het volgnummer automatisch met 1 ophoogt.

Alleen zodra ik gegevens ga invoeren in 1 van de andere velden, verdwijnt dit nummer weer. Heel apart en geheel frustrerend.

Alvast heel erg bedankt
 
Patjuh1988,

Nu heb ik met de link die je me gestuurd heb het voor elkaar gekregen, als dat ik het eerste formulier helemaal invul en dan klik op nieuwe record, dan inderdaad het volgnummer automatisch met 1 ophoogt.

Alleen zodra ik gegevens ga invoeren in 1 van de andere velden, verdwijnt dit nummer weer. Heel apart en geheel frustrerend.

Ik weet niets van Access, laatstaan van de VBA code.
Misschien moet je de code die je gebruikt hier plaatsen, misschien zijn er helpers die van Access verstand hebben en je verder kunnen helpen.

Heb je het trouwens ook aan de Access zijde gevraagd?
Als je dat soms ook wil doen vergeet dan niet te vermelden dat je vraag ook hier staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan