Access vba hulp nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

MadeMen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2011
Berichten
4
Hallo,

Kan er iemand mij aub helpen met een code voor onderstaande scenario?

ik heb een excel raport waar in verschillende suppliers staan met verschillende orders.MasterData.gif

Hiervoor moet er per unieke suppliernaam 1 rapport aangemaakt worden en geexporteerd in PDF formaat op de locale computer Raport.gif

VB excel file

Supplier adres order
A ABSD5 1236
A ABSD5 2211
B FFDD8 654

de code zou het bestaand raport layout moeten updaten met supplier A, dan exporteren naar PDF, dan updaten met supplier B, exporteren naar PDF,... tot alle suppliers een rapportje hebben gekregen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap je niet; heb je nu een Excel vraag, of een Access vraag? Ik krijg het lichte vermoeden dat je gegevens uit Excel komen, want die zijn niet genormaliseerd; je hebt zo te zien één platte tabel, i.p.v. een genormaliseerde tabelstructuur. En dat doet bij mij al wat wenkbrauwen fronsen, want waarom maak je zo'n ingewikkelde omgeving nog in Excel? Dit kan veel beter in Access. Maar dat is misschien ook de reden dat je nu duidelijk in Access je rapport aan het maken bent?

In dat geval (je bent bezig alles over te zetten naar Access), laat de wizard eerst eens op je tabel los, en normaliseer hem. Je zult zien dat er dan extra tabellen worden aangemaakt, waarin gegevens netjes en uniek worden opgeslagen. (de velden [Master Tracking ID], [Date], [Shipment type] en [EU PUS NO] om er een paar te noemen zijn herhalend, en dienen dus in een aparte tabel opgeslagen te worden). En waarschijnlijk zal er voor de Supplier ook een losse tabel worden gemaakt.
Als dat klaar is, kun je op basis van de Supplier tabel overzichten maken. Maar begin dus eerst met je tabellen in orde te maken.

Overigens is dit een normale Access vraag, en komt er voorlopig nog geen letter VBA aan te pas, dus je zit ook in het verkeerde forum :)
 
Hallo,

Alvast bedankt voor uw snelle respons. Ik zal je even wat meer achtergrond informatie geven. De Excel file is een raport dat wordt getrokken uit een ander systeem. uit deze excel file worden rapportjes gemaakt per supplier. dus veel manueel copy/paste. mijn idee was om dat rapportje gewoon letterlijk te plakken in 1 tabel in ACCESS. en dat access het per supplier opsplitst en een rapportjes maakt. dus ik zou access enkel willen gebruiken als een soort vertaling tool. de excel file wordt dagelijks een nieuwe, dus dagelijks wordt een ander rapport geplakt in access.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als de gegevensstructuur van het Excel bestand constant hetzelfde is, zou ik toch overwegen om alles in Access te bouwen. Je tabellenstructuur maak je één keer goed aan, op basis waarvan je dan je rapportage maakt. Voor de volgende keren maak je dan een procedure die
1. De import tabel leegmaakt
2. De nieuwe data importeert
3. De data overzet naar de juiste tabellen.
Die stappen zijn allemaal prima te automatiseren, en als je alles dus eenmaal hebt ingericht, is het niet meer dan één druk op de knop. Maar het voorwerk zou ik dus wel aanraden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan