• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

access velden samenvoegen in excell werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

MorrheyR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 aug 2019
Ik wil bepaalde velden uit een acces-database samenvoegen met een excel werkblad (vergelijkbaar met de functie "afdruk samenvoegen) in word.

Hoe kan ik dit het best doen.

Wat bedoel je precies?

In een word document kan je velden plaatsen die uit een access database komen. Als je dan de functie "afdruk samenvoegen" gebruikt, worden de gegevens uit die velden in het word document geplaatst.
vb naam, voornaam, enz worden automatisch samengevoegd met een brief waarin de codes geplaatst zijn.
Kan dit ook in een excel werkblad

Je herhaalt nu eigenlijk alleen je vraag :). Je kunt sowieso een Access tabel of query koppelen in Excel, zodat je de complete tabel in Excel tot je beschikking hebt. Maar dat is dus absoluut niet hetzelfde als Afdruk Samenvoegen. Dus vandaar de vraag om meer uitleg. Wat dus niet hetzelfde is als herhalen wat je al gezegd hebt :D.

Is moeilijk anders uit te leggen, maar ik zal het proberen.
Ik heb een access data base waarin de volgende gegevens worden ingegeven van mijn leerlingen (Naam, Voornaam, Leerjaar, afdeling, schooljaar)
Nu wil ik deze gegevens koppelen aan een excel werkblad (puntenboek)
zo moet de naam in een bepaalde cel worden geplaatst, de voornaam in weer een andere cel, enz. Ik moet voor elke leerling dan een apart excel document verkrijgen waar zijn gegevens zijn ingevuld.
In word is dit mogelijk met de functie verzendlijsten - adressen selecteren - ....)

Gaat niet lukken zonder programmeren, denk ik. Maar waarom zou je ook, daarvoor het je Word :).
Een Access tabel/query is niet anders van opzet dan een Excel tabel. Je krijgt hem dus ook zo binnen. Wat je er daarna mee doet, is aan jou. Bijvoorbeeld samenvoegen met Word :D.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan