Access webdatabase icm Sharepointserver problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

raphaelsamallo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2013
Ik ben voor ons bedrijf een Access webdatabase aan het maken, we hebben diverse filialen in het land
en hun verkoopgegevens wil ik inzichtelijk hebben op het "Hoofdkantoor" . nu zijn de mogelijkheden met een Webdatabase
veel beperkter dan een lokale database, Dus wil ik de medewerkers lokaal laten werken, maar wil ik wel alles hebben opgeslagen op de server.
is dit mogelijk i.c.m. SharePoint? welk advies kan je me geven? ik heb geen zin in dure office licenties dus heb al uitgevonden dat ik ook op een Access Runtime kan draaien.

Access kun je prima aan een Sharepoint database koppelen. Ik heb daar geen ervaring mee, maar daar zal vast documentatie over bestaan.

Access kun je prima aan een Sharepoint database koppelen. Ik heb daar geen ervaring mee, maar daar zal vast documentatie over bestaan.

IK weet idd dat access prima in SharePoint werk, mijn vraag was meer, omdat de mogelijkheden met access webdatabase, wat minder zijn, of ik access lokaal kan draaien en toch de via de server gegevens kan uitwisselen en opslaan op de server , omdat SharePoint een bureaubladdatabase automatisch gaat ombouwen. ik wil namelijk SharePoint ook gaan gebruiken als intranet en website.

Berichtjes van één regel quooten? Het moet niet veel gekker worden...

Heb je al gekeken op de site van Microsoft? Die hebben doorgaans voldoende informatie. Volgens mij moet je daar wel uit kunnen komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan