Access werkt sinds deze ochtend niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even korte tussenstand, een collega waar ik vroeger mee werkte is nu mee aan het kijken. Hopelijk krijgen we de DAO alsnog aan de praat en mocht dat lukken zal ik de oplossing hier publiceren. Zo niet dan ga ik aan de slag met ADO maar dat gaat mij echt twee weken werk kosten.

Zo niet dan ga ik aan de slag met ADO maar dat gaat mij echt twee weken werk kosten.
Zolang de baas betaalt, en het niet uit eigen zak hoeft te komen, zou dat geen probleem mogen zijn :). Overigens vraag ik me af of het inderdaad twee weken gaat kosten; kwestie van de connectie anders leggen. Of je moet hele specifieke DAO dingen doen die niet in ADO kunnen. Maar doorgaans vind ik ADO handiger dan DAO, al was het maar omdat je meer opties hebt. En er dus eigenlijk meer mee kan.

Zo ik kan mededelen dat alles weer werkt. Ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en Microsoft gebeld. Aangezien je als particulier niet verder komt dan online registreren had ik brutaal de zakelijke lijn gekozen. Ik had ook zoiets dan wordt ik maar zakelijke klant ipv een family account. En ja ik heb een family account. Lang verhaal kort te houden werd ik geholpen door een support medewerker uit Zuid Afrika, het was daar ook koud ;-) en oplossing was mijn Office herstellen via de Configuratiescherm - programma's & onderdelen, daarna item: Microsoft 365 selecteren en met je rechtermuisknop kiezen voor wijzigen daarna krijg je wat popups en als laatst krijg je de vraag: Snel herstellen of Online Herstellen.
Kies Online Herstellen en daarna werkt alles weer zoals vroeger ;-) Geintje kostte mij dus een paar dagen met veel stress.
Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken en de adviezen. Het leverde bij mij minder stress op!

Uiteraard! Mocht iemand tegen dezelfde problematiek aan lopen dat zij hopelijk kunnen lezen dat dit bij MS ligt en vrij simpel op te lossen is. Eerlijk waar, al mijn functies werkten niet meer en zou ik het niet kunnen oplossen zou ik al mijn applicaties moeten aanpassen naar ADO. En ja, de ene gelooft heilig in ADO en DAO ;-) Programmeer daarin al 25 jaar en als programmeur zijnde heb je autistische neigingen en neem je niet snel afscheid van iets wanneer het werkt.

@Sanders69 : Toppie en fijn dat je het inderdaad deelt.
Mss is het zaak ook in vermeende bugs vanaf MS veroorzaakt, zoals dit echt wel leek, om als default /1e benadering toch meteen dat te doen wat jou de oplossing bracht, altijd ....een Office herstellen door te voeren.
Succes verder.

Hoi Route99, "wat denkje self" ;-) Deze horrorshow vergeet ik niet snel meer en als ik weer wat meemaakt dan het eerst wat ik doe is Online herstellen!

Wat ik dacht maar er niet bij gezet had: Dat dit herstellen (of zelfs helemaal opnieuw installeren soms) vooral voor de meelezers hier met Office problemen geldt. Jij heb al je portie gehad en ook prima opgelost:cool:, ook al had je dat vast liever sneller geklaard gezien.:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan