access zoek "probleempje"

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie3

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2013
Goede avond,
ik heb al aardig wat posts doorgelezen op het forum maar ik kom er niet uit :o
wat wil ik doen?:
een web form maken met een keuze lijst dat hij de juiste ( in mijn geval) materiaal soort laat zien.
ik heb een kleine voorraad lijst gemaakt met daarin diverse materialen en ik wil bij het aanmaken van een "meerdere items web" dat ik niet alles zie maar alleen een keuze die ik uit een lijst maak.
ik hoop dat het zo duidelijk is en dat ik raad krijg van u heren van het forum.
alvast bedankt voor het lezen van deze post.
groeten,
bassie3

volgens mij moet dit simpeler kunnen:

als [zoekknopje] = 1 dan
filterinstellen where materiaal =1
dit werkt wel maar dat zou inhouden dat ik voor alle materialen een als/dan moet instellen dat moet toch makkelijker kunnen?
vooral ook als ik andere filters wil gaan toepassen zoals lengte maten of dikte maten...
nogmaals dank voor het lezen....

Laatst bewerkt:
Bassie3,

Wat jij wilt maken is een zoekstructuur waarbij je op basis van een eerdere keuze(s) naar een concreet artikel komt.
Zoals wij een bouwmarkt inlopen, het gangpad met bouten en moeren gaan in het pad op zoek gaan naar schroeven.
Binnen de schroeven naar kruiskoppen etc. om tenslotte met een zakje van 10 schroefjes naar de kassa te gaan.
Dit kun je ook in een database doen door na iedere keuze een query los te laten op de database om de keuzes te beperken.
SELECT art.nr, art.naam FROM artikelen WHERE gangpad = "Bouten en schroeven" etc.
Maar.... dan moet je zo'n structuur wel binnen de database hebben vastgelegd anders lukt dit niet.
Binnen een bouwmarkt is dit vastgelegd in locatiekodes maar ik vrees dat je voor jezelf een indeling moet maken op
basis waarvan je de keuzes van je klanten kan beperken.

Veel Succes.

beste elsendoorn,
de structuur die u beschrijft is al ingewikkelder dan hetgeen ik wilde doen.
ik zal het hele principe even uitleggen:
ik wil voor ons bedrijf een database aanleggen met de diverse materialen die wij op voorraad hebben.
hierbij geven we aan ( in de hoofdtabel) materiaal( keuzelijst uit subtabel) kleur ( keuzelijst uit subtabel) lengte, dikte, breedte , aantal n als laatste opmerkingen .
nu is het enige wat ik wil doen op een formulier kunnen ingeven ( doormiddel van dezelfde keuze lijst uit de suba tabel) laat me materiaalx zien en laat al het andere weg.
of laat materiaal y zien.
ik hoop dat u me verder kunt helpen.
met vriendelijke groet,
sebastiaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan