Access2010 eigenschappenvenster "scrolt"

Status
Niet open voor verdere reacties.

hespedam

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2013
Berichten
25
Ls,

Sinds kort "scrolt" het eigenschappenvenster van access2010.
Ze doet dat in alle applicaties.

Heb nergens gevonden hoe je dit kunt oplossen.
Heeft iemand de oplossing?
Eigenschappen_venster_scrolt.jpg

Hartelijke groet,
Niek
 
Schakel eens tijdelijk je muis (en mousepad) uit op zo'n moment, zodat je in ieder geval die invoerapparaten kunt uitsluiten als oorzaak.

Tijs.
 
Oh ja, gebruik tijdelijk een bedraad aangesloten toetsenbord indien je (nu) een draadloze gebruikt, uiteraard i.c.m. de batterijen uit de draadloze halen. [Alleen duurdere draadloze toetsenborden zijn gecertificeerd en dus echt afgeschermt tegen verstoringen.]

[Uiteraard kan het zo zijn dat de batterijen van je draadloze toetsenbord/muis ondertussen op zijn, maar dat komt pas als mogelijkheid in beeld als je alles getest hebt wat ik aangaf.]

Tijs.
 
Ha Tijs,
Ik gebruik geen draadloze apparatuur. Wel een Logitech Marble mous.
Ik ga kijken of daar slijtage op zit. Ik zal morgen deze muis wisselen.
Je hebt mij in ieder geval op het spoor gezet!

Je hoort van mij!
Niek
 
Hallo Tijs,

Helaas blijkt dat, na het plaatsen van een andere muis, de storing steeds aanwezig is.
Jammer maar helaas.

Heb nu de computer gedefragmeerd, helaas geen resultaat.

Bedankt voor je hulp, ik zal ermee moeten leven.

Niek
 
Het is nooit een goed idee te denken dat HelpMij maar één helper heeft, of dat er maar één helper naar een vraag mag kijken. Tenzij je wilt dat alleen Tijs je helpt natuurlijk, dat zou ook nog kunnen :).
 
Hallo OctaFish!!

Nee hoor, ieders oplossing wordt op waarde geschat.

Ik wacht in spanning af!!

Niek
 
Begin eens met uit te leggen wat en waar het probleem nú is. En welke hardware je gebruikt. dnties kon dat uit de lucht plukken, maar ik niet. En je hebt de vraag in het Access forum gezet, wat misschien niet de handigste plek is als het een algemeen probleem is. En die indruk wek je eigenlijk wel.
Sinds kort "scrolt" het eigenschappenvenster van access2010. Ze doet dat in alle applicaties.
Heb je het probleem op een laptop? Of een desktop?
 
Ik bezit een Acer laptop voorzien van Wi 8.1. Office2010.
Ik onderhoud databanken met access2010.

Het probleem doet zich voor binnen access, als ik de ontwerpfase open van een formulier of query.
Het eigenschappenvenster komt in beeld maar scrolt van links naar rechts.
Je kunt dat niet onderbreken, anders dan de app weer te sluiten, maar daar heb ik niets aan, in feite ben je dan rondjes aan het draaien.
Ook is invoer van gegevens in dat eigenschappenvenster onmogelijk.

Alle databanken die ik maakte vertonen hetzelfde beeld.

Het zijn mdb bestanden.

Alles is gemaakt in een eerdere versie van access, dus ze zijn niet ontworpen in access 2010. Het onderhoud vindt wel plaats in access2010.

Ik hoop dat ik volledig ben geweest en stel prijs op jouw advies en mening!

Hartelijke groet,
Niek
 
Laatst bewerkt:
Dus even voor de volledigheid: het probleem doet zich alleen in Access en alleen in het ontwerpvenster van een formulier of query voor? Als je een query uitvoert of een formulier in gegevensweergave ziet, is alles normaal?
 
Dan heeft het probleem dus niks met je muis te maken, en is het vervangen van het ding onzinnig. Maar je hebt ons met je omschrijving (alle applicaties) dus wél op het verkeerde been gezet...
Volgende serie vragen dus!

Hoe lang heb je dit probleem al? Is er een oorzaak te vinden voor de verandering in het gedrag?
Heb je hetzelfde probleem ook op een andere pc/laptop?
Is er een update geweest in de software die de trigger kan zijn?
Heb je al geprobeerd een database te converteren naar accdb format? Wat was het resultaat? Zo nee: wil je dat eens proberen?
Laatste: kun je een voorbeeldje posten?
 
De antwoorden:

Hoe lang heb je dit probleem al? Is er een oorzaak te vinden voor de verandering in het gedrag? ongeveer een maand
Heb je hetzelfde probleem ook op een andere pc/laptop? Neen
Is er een update geweest in de software die de trigger kan zijn? Er zijn updates geweest van windows, maar of dat de storing geeft, kan ik niet zeggen
Heb je al geprobeerd een database te converteren naar accdb format? JA Wat was het resultaat? HETZELFDE Zo nee: wil je dat eens proberen?
Laatste: kun je een voorbeeldje posten? JA


Eigenschappen_venster_scrolt.jpg

Ik zal in een nieuw antwoord een onderdeel van de databank plaatsen. Moet daarvoor even de koppelingen vervangen om de tabellen te importeren.

Hartelijke groet,
Niek

NB Ik kan geen bestand uploaden naar dit draadje. Gaarne een email adres zodat ik het aan je kan sturen.
Een gezipt bestand is ook te groot, gaat niet lukken helaas
 
Laatst bewerkt:
Je kunt de db pas posten als hij gezipt is, dus dat kun je nog proberen. En anders een fileshare als Wikisend.com.
 
Ik heb het probleem helaas niet kunnen reproduceren. "Helaas" kun je dan natuurlijk op meerdere manieren vertalen; aan de ene kant jammer dat hij bij mij wél goed werkt, aan de andere kant betekent dat natuurlijk dat er an sich niks aan de db mankeert. Wat dan weer goed nieuws is. Dat betekent dan vermoedelijk wel dat het probleem in je Access omgeving kan zitten. Ik kan mij vaag herinneren dat ik (jaren geleden) ook een keer zoiets bij de hand heb gehad. Ook dus dat weergave in het query ontwerpscherm niet stil wilde bljjven staan. Maar dat was een stevig aantal Access versies geleden, en ik weet eerlijk gezegd ook niet meer wat toen het probleem was.

Er staat me vaag iets van bij dat er een formulier met een Timer instructie was die de handel door de war stuurde. Dat had ook invloed op de cursor in het VBA venster, want elke keer als je dan een paar letters typt, springt de cursor naar links. Uiteraard altijd op een moment dat je midden in een commando zit, wat dan accuut een typfout oplevert en dus een foutmarkering. De timer uitzetten loste dat probleem op. In jouw db zitten geen timer procedures, voor zover ik heb kunnen zien dan, en daar kan het dus ook niet aan liggen.
Krijg je wel eens een db van iemand anders, en heeft die dan hetzelfde probleem?
 
In ieder geval bedankt voor je expertise.

Heb geen databanken lopen van een ander, dus kan dat niet controleren.

Hartelijke groet!

Niek
 
Pak er eens een van een andere vraag uit het forum, en kijk eens of het daar ook optreedt. Misschien moet je een Office herstel uitvoeren, wil ook wel eens helpen.
 
Ha OctaFish,

Heb reeds een office herstel uitgevoerd, zonder resultaat helaas.

Aan je tweede opmerking ga ik werken.
Maar dat wordt pas na het weekeinde.

Wederom bedankt voor het meedenken!

Niek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan