Accesspoint niet te bereiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

debby1973

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Hallo,

Ik heb sinds vrijdag adsl van Telfort. Hiervoor kabel van Ziggo. Ik had een WL 114V2 router voor draadloze toegang met mijn laptop. Deze router had ik ook geinstalleerd tussen mijn pc en nieuwe modem. De P-2602R-D1A.. Na veel problemen met poorten tenslotte de router als accespoint ingesteld. Alles werkt prima. Maar ik had vergeten om de draadloze verbinding te beveiligen. Nu kan ik echter niet meer in de router/accesspoint komen. Vele forums afgezocht. Maar het lukt me niet.

het ip van de router was http://192.168.0.1. Het ip van het Zyxel modem is 195.240.212.70
Het ip van de pc is 192.168.1.34. Ik kom wel in het Zyxel modem maar niet meer in de router. Ik wil er toch in om mijn netwerk te beveiligen.

Hoop dat iemand me kan helpen.
Groetjes,
Debby

Heb je ook 192.186.1.1 geprobeerd?
Als dat ook niet lukt kun je de router resetten (zie gebruiksaanwijzing) en dan alle gewenste instellingen doen.

mvg leo

probeer IP adres 192.168.1.1 eens gaat vast beter dan wat jij aangeeft (192.168.0.1)omdat je pc 192.168.1.34 heeft

en de eerste drie moeten wel gelijk zijn 192.168.1.*** dit hoeft niet voor het modem hoor want dat regelt namelijk je router deze nummervertaalslag

succes

als je de status van je verbinding op vraagt wat in dan het adres van je gateway....?

kan jij een screenshot posten van je netwerk status.

iets gaat hier niet kloppen, dat zou beteken dat je modem en je router hetzelfde IP adres hebben en dat lijkt me wat onwaarschijnlijk

Je Zyxel modem heeft IP-adres 195.240.212.70 en dit zou je DNS moeten zijn.
dat kan dan niet 192.168.1.254 zijn. Of heb je een combinatie setje staan dat je Zyxel ook je router is.
Heb je niet toevallig dan ook een los accesspoint en je moden/router is dan één apparaat..?

ja de Zyxel is modem/router. En de sitecom wl114 was mijn router maar heb ik ingesteld als accesspoint voor het draadloze internet.

ik had in de wl 114. DHCP uitgezet en toen de utp de in de WAN poort zat in een LAN poort gedaan. Heb ook geprobeerd dit weer terug te draaien maar dan is mijn internetverbinding weg.

concreet vertaald ben je nu op zoek naar het IP adres van je sitecom.

download Look@Lan
installeer look@lan en kijk welke IP adressen in de range 192.168.1.0 zitten.
Diegene die in het begin of het eind aan de IP reeks zitten kan/zal je sitecom zijn.

Als je dit Ip adres hebt kan je inloggen op de sitecom hopend dat je je wachtwoord e.d. dergelijk nog wel weet natuurlijk :)

er zit niks in die range. Ik zie alleen maar van 192.168.1.34 tot 192.168.1.254. Daar zou hij dan tussen moeten zitten?

Zou eigenljkniet moeten kunnen je zou vanaf 192.168.1.1 tot 192.168.1.254 moeten zien
2 hiervan moeten mistens groen / actief zijn. Anders zou je niet eens internet op kunnen.

Nogmaals draaien laten dit moet werken, evt nog de firewall uitzetten

dan zou eigenlijk 192.168.1.254 je sitecom moeten zijn.

of zit je nu rechtstreekst op je zyxel bedraad...?

nee de sitecom zit tussen de pc en de zyxel. Maar als ik dat ipadres gebruik kom ik in de zyxel. idd heel vreemd

maar morgen puzzel ik verder. Het is al laat........... Alvast heel erg bedankt voor het meedenken. en voor nu welterusten..............

Ik heb vandaag een nieuwe router op de kop kunnen tikken. Een Eminent EM4450. Toen ik daar verbinding mee had (YES) eerst de beveiliging ingesteld. Toen via de supportpagina van Eminent als accesspoint ingesteld. Steeds controlerend of ik overal nog bij kon komen..
Nu is mijn ip: 192.168.1.33
Eminent router: 192.168.1.200 (ingesteld als accesspoint)
Zyxell modem: 192.168.1.254

Alles werkt en is beveiligd en ik kan overal bij. Helemaal blij dus!!
Heel erg bedankt i.i.g. voor het meedenken.

Groetjes,
Debby

P.S. de sitecom ligt in de prullenbak. Het resetknopje werkte niet meer en het was toch al een oud beestje.

P.S. de sitecom ligt in de prullenbak. Het resetknopje werkte niet meer en het was toch al een oud beestje.
oohh, snapte al niet waarom je er na een reset niet in kwam.
Mooi dat alles naar tevredenheid werkt.

mvg leo

Mooi dat het weer werkt
succes met je nieuwe AP

nu maar snel de sitecom recyclen ;)

em4450 verbinden met zyxelmodem van telfort

Dag Debby, of iemand anders die dit leest.

Ik ben al een paar dagen bezig om mijnP-2602R-D1A zyxel modem van telfort te verbinden met mijn em4450 router. Ik zie dat jij dat wel voor elkaar hebt gekregen. Kun je me zeggen hoe je dat hebt gedaan. Ik word langzamerhand een beetje wanhopig.
Ik heb een goede verbinding als ik het zyxel modem aansluit op de desktop of laptop, maar als ik hem naar de router doorzet doet hij niets.

Alvast bedankt,
Bert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan