Accessproject:Dia's en Negatieven scannen; resultaat in 1 scantabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hevoolst

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
Dag allemaal,

Ik ben bezig om dia's en negatieven te scannen om ze digitaal beschikbaar te hebben. Dit is een langdurig proces, dat ik wil monitoren via een Accessdatabase.

Daarnaast wil ik de vindplaats van de dia's en de negatieven opslaan. Ook de onderwerpen en de datums, waarop de opnamen gemaakt zijn. Het resultaat van de gescande dia's en negatieven wil ik laten zien in 1 scantabel. Het probleem is dat ik ook een waarde moet invullen bij de negatieven FK als ik een dia scan. Dat wil ik voorkomen. Hoe doe ik dat?. Ik heb de database bijgevoegd. Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groeten,

Hevoolst

Bijlagen

Oef, dat is wel héél ingewikkeld opgezet; ik denk dat ik het een heel stuk simpeler zou doen, met waarschijnlijk een veel flexibelere database :). In ieder geval raad ik je aan om één tabel voor de scans te gebruiken, met een keuzelijst wát je precies hebt gescand. Daarmee vervang je de tabellen Foto, Dia, Negatief en Scantabel. Lijkt mij al een mooie start :). Daarnaast raad ik je het gebruik van turbo lange veldnamen (zeker als er ook spaties in zitten) af. Hou veldnamen kort en krachtig.[Dianummer] is prima, [Nummer van het negatief] is nodeloos lang.

Afbeeldingendatabase ontwerp is klaar.

Bedankt OctaFish. Ik heb de database volgens jouw suggestie omgebouwd en het werkt.

Post de nieuwe versie eens, ik ben wel benieuwd wat het geworden is. En wellicht zien we nog meer verbeterslagen :).

Nieuwe afbeeldingen database

In deze nieuwe database heb ik de afbeelding als uitgangspunt genomen met het onderscheid tussen negatieveren dia's. Daarboven een tabel met diasleden en bladzijden in een negatievenboek. Daarboven de diadoos waar de sleden in zitten en het negatievenboek. Omdat het dia's van mij en mijn vader zijn, zit de eigendom in de hoogste tabel.

Met vriendelijke groet,

Hevoolst

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan