• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Accolades in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neocon

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2009
Goedemiddag,

Ik heb een formule in excel die ik in VBA wil zetten.

De formule geeft een bepaalde fase in een proces weer. Echter is het voor mijn vraag niet relevant hoe de formule in elkaar zit en waar deze naast verwijst.
{=ALS(OF(W5="";M5="";N5="");"";ALS(ISGETAL(KLEINSTE(ALS(ISFORMULE($Y5:$BF5)=WAAR;$Y5:$BF5);1))=ONWAAR;"Afgerond";VERT.ZOEKEN(INDEX($Y$4:$BF$219;0;VERGELIJKEN(KLEINSTE(ALS(ISFORMULE($Y5:$BF5)=WAAR;$Y5:$BF5);1);Y5:BF5;0));'Beschrijving fases'!$A:$C;3;ONWAAR)))}

Ik heb de formule in VBA gezet door middel van recording.

Hierbij is de volgende code aangemaakt (FormulaArray, dus een formule met accolades).

Range("I5").Select
Selection.FormulaArray = _
"=IF(OR(RC[14]="""",RC[4]="""",RC[5]=""""),"""",IF(ISNUMBER(SMALL(IF(ISFORMULA(RC25:RC58)=TRUE,RC25:RC58),1))=FALSE,""Afgerond"",VLOOKUP(INDEX(R4C25:R219C58,0,MATCH(SMALL(IF(ISFORMULA(RC25:RC58)=TRUE,RC25:RC58),1),RC[16]:RC[49],0)),'Beschrijving fases'!C1:C3,3,FALSE)))"

Echter als ik de macro dan uitvoer geeft deze een foutmelding: Fout 1004 Tijdens uitvoering. Eigenschap FormulaArray van klasse range kan niet worden ingesteld.

Graag hoor ik of één van jullie inziet waarom de functie niet werkt en of ik iets vergeet te vermelden in de code.
Alvast bedankt voor de hulp.

Groet,
Jeffrey

Zonder voorbeeldbestandje denk ik dat ISFORMULA de boosdoener is. ISFORMULA kan ik niet vinden in de object library. HASFORMULA wel maar kan natuurlijk en versieverschil zijn.

De formule is te lang, test het eens door de sheet Beschrijving fases een hele korte naam te geven, zodat de totale lengte onder de 255 karakters komt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan