Account activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

MiladSherza

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2009
Wie kan me helpen?

Ik heb daarnet systeemherstel uitgevoerd. Alleen ik was vergeten om mijn account die ik toen had de wachtwoord ervan weg te halen. Nu is de probleem dat als ik via Documents en Settings naar die account van mij wil gaan. Dat er staat dat ik geen toegang heb.
Alhoewel ik dit probleem keertje eerder had en het kon oplossen via Veilige modus ben ik vergeten hoe dit weer moet. Kan me wel herinneren dat ik naar Veilige modus moet gaan en dan iets met dat map moet doen (qua instellingen) Kan iemand helpen?

Mvg Milad

Hoi MiladSherza,

Ik snap je probleem niet helemaal, maar we gaan een poging wagen...

(Kun jij je niet aanmelden in je "oude" account en dan het wachtwoord verwijderen?)

Misschien kun je ook het volgende proberen.
- ga naar START
- ga naar UITVOEREN
- typ vervolgens CONTROL USERPASSWORDS2
- druk op ENTER

Als het goed is opent nu een scherm met verschillende mogelijkheden. Daar staat een optie tussen waar je de mogelijkheid hebt om je wachtwoord aan te passen.

Even goed lezen.

groet, Jos

Wie kan me helpen?

Ik heb daarnet systeemherstel uitgevoerd. Alleen ik was vergeten om mijn account die ik toen had de wachtwoord ervan weg te halen. Nu is de probleem dat als ik via Documents en Settings naar die account van mij wil gaan. Dat er staat dat ik geen toegang heb.
Alhoewel ik dit probleem keertje eerder had en het kon oplossen via Veilige modus ben ik vergeten hoe dit weer moet. Kan me wel herinneren dat ik naar Veilige modus moet gaan en dan iets met dat map moet doen (qua instellingen) Kan iemand helpen?

Mvg Milad

Beste Jos,

Sorry misschien ben ik onduidelijk geweest. Mijn probleem is dat mijn oude account helemaal niet op meer op gebruikersaccount staat. Snap je?
Die oude account staat nog wel op Documents and Settings. Maar ik krijg hem niet meer bij het beginscherm wanneer je je computer opstart.
Maar ik weet wel dat die te helpen was om dat oude account van mij wachtwoord vrij te maken zodat ik weer toegang kan krijgen tot die bestanden die daarop staan.

Misschien moet je je oude account eerst unlocken en helpt dit.
Engelstalige info over hoe dit te gebruiken vind je hier.
Ben benieuwd of het zo lukt!

Beste Solaris,

Nee helaas lijkt ook niet te werken.

Zoals ik al eerder had vermeldt. Ik heb dit probleem al een keer opgelost. En ik weet dat je iets met windows Veilige modus moet doen. Hmm..

Toch bedankt voor moeite!

Ah ok, ik snap je probleem nu beter.

probeer het volgende eens:
- ga naar START
- ga naar UITVOEREN
- typ "cmd"

er opent dan een nieuw scherm:
- typ vervolgens "net user ***** /active:yes"

Vul op de plaats van de sterretjes je oude accountnaam in.

- druk vervolgens op ENTER

Als het goed is krijg je nu de volgende melding: De opdracht is voltooid.
Als dit het geval is kun je nu je account weer benaderen.

Ik wacht je reactie af.

gr Jos

Beste Jos,

Sorry misschien ben ik onduidelijk geweest. Mijn probleem is dat mijn oude account helemaal niet op meer op gebruikersaccount staat. Snap je?
Die oude account staat nog wel op Documents and Settings. Maar ik krijg hem niet meer bij het beginscherm wanneer je je computer opstart.
Maar ik weet wel dat die te helpen was om dat oude account van mij wachtwoord vrij te maken zodat ik weer toegang kan krijgen tot die bestanden die daarop staan.

Beste Jos,

Ik heb geprobeerd wat jij zei er kwam alleen geen opdracht is voltooid. Maar ik heb zelf net lopen puzzelen en er kwam het volgende uit.

Ik had windows in veilige modus opgestart ben vervolgs naar mijn harde schijf gegaan heb documents and settings gekozen vervolgens op het map zelf heb ik bij eigenschappen de oude gebruiker gedelete en daarna erop gezet dat de nieuwe admin. erop mag. maar ik kan nu het map openen maar de submappen daarna niet meer dan krijg ik weer een melding toegang geweigerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan