account afhankelijk standby probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeroyS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Berichten
16
Hallo,

Ik draai Windows xp pro sp3 op mijn laptop.
als ik mijn scherm dicht klap gaat hij automatisch in standby stand.

als ik vervolgens het scherm weer open doe en op de powerbutton druk komt windows weer terug in beeld, teminste.... slechts op 1 van de 2 windows accounts.

op het andere account komt de pc wel uit standby stand(hoorbaar) maar blijft het scherm zwart.

de power/energy settings zijn op beide accounts het zelfde.

heeft iemand een idee hoe dit kan komen?
 
Gezien het uitblijven van reacties ben ik bang dat ik het probleem niet duidelijk gesteld heb.
als er vragen zijn naar aanvullende informatie dan kan ik die uiteraard beantwoorden.

Ik hoop nog op hulp.

-Leroy
 
Hoi,

En wat doe je dan nadat je constateert dat het scherm zwart blijft ?

ED
 
Powerbutton ingedrukt houden totdat de pc uit gaat, en dan opnieuw opstarten. er is niks anders dat werkt
 
Da's niet echt geweldig voor je laptoppie....dan kun je beter telkens even van account wisselen..anders kan het wel eens tot ernstigere problemen leiden..:)

Mag ik eens alle energie-instellingen van je weten ?

ED
 
Beide accounts staan op de standaard "laptop/portable" instellingen. en hibernation staat bij beide niet op enabled
 
En Standby , Vaste schijven uitschakelen en Beeldscherm uitschakelen?

ED
 
ja met de standaard instellingen van "laptop/portable" profiel
 
En die "standaardinstellingen" zijn? (want zo standaard hoeven die niet te zijn aangezien iedereen die gewoon kan wijzigen)..:)

ED
 
Net wat met de instellingen gespeeld(gezien die blijkbaar belangrijk zijn). lijkt geen verschil te maken. staat op dit moment op:
beeldscherm 5min op accu en 20 op netstroom
hd 15min op accu en 45min netstroom
standby 1uur op accu en 2 uur op netstroom
 
en nu nog de instelling van "Vaste schijven uitschakelen" ?..:)

ED
 
ohh..tuurlijk..sorry..overheen gekeken..:eek:

Ok..ik wil een paar opties met je proberen

Zet alle instellingen op "nooit"...en klik onderin op OK..en sluit je laptop helemaal af.
Start dan weer opnieuw op en controleer of het nu wel goed gaat.

Zoniet, dan heb ik nog een andere optie.

ED
 
Bedankt,

Dat lijkt inderdaad te werken(tenzij het alleen optreed als hij langere tijd dicht is, want dat weet ik eerlijk gezegt niet).

Maar heb je dan ook een verklaring waarom dit probleem niet ontstaat bij het andere account? want daar stonden die instellingen het zelfde.
 
Vaak is het niet zo relevant om te weten waarom iets gaat zoals het gaat....als het maar weer werkt zoals je het wil...:D

Laat even weten of het zo goed blijft werken en zoja..zet je vraag dan even op opgelost rechts beneden..bedankt..:thumb:

Succes , ED ..:)
 
Helaas blijkt dat dit probleem nog steeds bestaat(na langere tijd standby stand)
 
ok...kun je eens een andere 3e nieuwe tijdelijke account aanmaken , bijvoorbeeld met de naam Test, en dan eens uitproberen wat ie doet bij deze account ?

ED
 
Oke dat ga ik proberen.

ik heb inmiddels geconstateerd dat het probleem zich 'direct' voor doet als er ingelogd is op 2 accounts tegelijk(switch user). en dus niet pas na langere tijd.

Welicht zegt jou dit iets over de oorzaak, dus denk deel het maar even.
 
Iets anders...in je eerste bericht zeg je :

als ik vervolgens het scherm weer open doe en op de powerbutton druk komt windows weer terug in beeld

Maar uit de standby halen door het scherm weer open te doen gebeurt toch gewoon zonder de powerknop weer in te hoeven drukken ?..anders ga ik nu denken dat het niet de standby is maar de slaapstand waar je hem weer uithaalt.

ED
 
Ik weet nu niet of mijn woordkeus goed of fout is.

de laptop gaat in standby(/slaapstand) als ik hem dicht doe. en gaat weer aan als ik na het open doen de powerbutton indruk(die tot die tijd knipperd).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan