account disabled\enabled

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiliamo

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2008
I kwerk met:

Exchange 2003
Server 2003
Xp pro

Gisteren heb ik een account disabled in de active directory van server 2003. hier zat ook een exhange account aangekoppeld

Vanmorgen heb ik deze weer enabled.

Nu kan ik wel weer gewoon inloggen met deze account,alleen kan ik niet meer Outlook openen.

Hij vraagt nu om inlog gegevens van onze server,alleen als ik het admin wachtwoord invul komt gelijk weer de status verbroken te staan

Zowel in onze webmail als via de exchange weg.

Zit er een bepaalde tijd aanvast voordat dit weer gaat werken??

alvast dank

wiliam

Wat je kunt doen is Active Directory Users and Computers opstarten op de server, en kijken of in de Eigenschappen van het gebruikersaccount nog wel de verschillende Exchange tabbladen beschikbaar zijn. Vooral het tabblad Exchange General is van belang, omdat daar staat vermeld waar de mailbox van de gebruiker zou moeten staan. Ook van belang is het tabblad Exchange Features, omdat die aangeeft op welke manieren de gebruiker Exchange mag gebruiken (bijv. IMAP en Outlook Web Access moeten op Enabled staan voor resp. Outlook-toegang en OWA-toegang).

Verder kun je in Exchange System Manager gaat kijken in de Mailbox Store -> Mailboxes of de mailbox zowiezo nog wel bestaat, nu, en of er nog berichten etc. instaan.
Draai daar ook de Cleanup Wizard (=rechtsklikken op Mailboxes -> Cleanup Wizard) om zeker te zijn dat de mailbox nu niet 'ontkoppeld' is (=rood kruis erbij).
Koppel (indien nog gevonden met een rood kruis) de mailbox weer aan het gebruikersaccount.

Een paar schermafdrukken zouden ons hier op het forum bij kunnen helpen om een beeld te krijgen hoe de situatie is.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan