Ik heb inmiddels Office 2010 en hier is het mogelijk om via onderstaande aanpassing in het register mijn eerdere probleem gedeeltelijk op te lossen.
Stel, u hebt meerdere e-mailaccounts in Outlook. U wilt per e-mail aangeven via welk account de mail wordt verstuurd. Vergeet u wel eens het juiste account op te geven? U kunt dit door Outlook laten afdwingen. Standaard is dit niet mogelijk, maar een aanpassing in het Windows-register doet wonderen. Uiteraard zorgt u voor een goede back-up voordat u het register aanpast. Open het register (kies Start en typ Regedit) en ga naar de sleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Office\14.0\Outlook\Options. Kies Bewerken / Nieuw / DWORD-waarde. Noem deze ForceAccountSelection. Dubbelklik erop en typ 1 in het vak Waardegegevens. Klik op OK en kies Bestand / Afsluiten.
Wat hierna nog overblijft is de mail die ik verstuur na het aanklikken van een emailadres in een bestand en/of een "mailto". Dan wordt nog steeds de "standaard" account gekoppeld. Is er iemand die mij d.m.v. een aanpassing of een macro verder helpt? Alvast bedankt
Stel, u hebt meerdere e-mailaccounts in Outlook. U wilt per e-mail aangeven via welk account de mail wordt verstuurd. Vergeet u wel eens het juiste account op te geven? U kunt dit door Outlook laten afdwingen. Standaard is dit niet mogelijk, maar een aanpassing in het Windows-register doet wonderen. Uiteraard zorgt u voor een goede back-up voordat u het register aanpast. Open het register (kies Start en typ Regedit) en ga naar de sleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Office\14.0\Outlook\Options. Kies Bewerken / Nieuw / DWORD-waarde. Noem deze ForceAccountSelection. Dubbelklik erop en typ 1 in het vak Waardegegevens. Klik op OK en kies Bestand / Afsluiten.
Wat hierna nog overblijft is de mail die ik verstuur na het aanklikken van een emailadres in een bestand en/of een "mailto". Dan wordt nog steeds de "standaard" account gekoppeld. Is er iemand die mij d.m.v. een aanpassing of een macro verder helpt? Alvast bedankt