Account kopiëren??

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Berichten
3.141
Eerst wil ik even goedendag zeggen tegen iedereen, ben al een tijdje niet geweest....

Nu een vraagje. Binnenkort ga ik thuis met mijn laptop over op ADSL. Op mijn werk echter blijf ik gebruik maken van mijn analoge modempje (kan niet anders, zit vaak bij een klant).

Nu zou het handig zijn als ik grote e-mails gewoon thuis ga downloaden. Daarvoor kan ik een berichtregel aanmaken in OE: groter dan zoveel K, niet downloaden. Kom ik thuis, dan mag het wel.

Dus lijkt het me fijn een tweede account aan te maken: één voor thuis zonder berichtregel, en één voor op het werk mét berichtregel. Aangezien ik dezelfde persoon blijf die alles mag en alle instellingen hetzelfde wil houden, vroeg ik me af of het mogelijk is om een bestaande account in 1 keer te kopiëren. Dan hoef ik tenminste niet alles opnieuw in te stellen.

Of heeft er misschien iemand een ander ideetje om mijn probleempje met "grote e-mails thuis downloaden" op te lossen???

Vast bedankt...
 
Heeft hier nou niemand een antwoord op??
 
Toch vind ik het raar dat hier niemand op reageert. Kan me toch voorstellen dat iemand bijvoorbeeld weet dat het niet kan.....
 
Wellicht is je vraag wat verwarrend, je hebt het toch alleen over een mailaccount?

Wat wil je anders dan zoals ik het lees:

- mailaccount op je werk> mail blijft op de server, mails van meer dan xx kb worden niet gedownload

- mailaccount thuis>mail van server verwijderen na downloaden, alles wordt opgehaald, ongeacht de grootte

Wat wil je nu met een 2de account?
 
Oh, zeker dezelfde laptop...exporteer je mailaccount, hernoem naar iets anders, importeer en wijzig de instellingen in de eigenschappen van de account op de laatste tab. Berichtregels heb je niet nodig.
 
Het gaat inderdaad om dezelfde laptop. Omdat ik niet iedere dag die berichtregel wil aanzetten, en vervolgens 's avonds weer uitzetten, dacht ik dat het handig zou zijn om twee gebruikersaccounts aan te maken in XP:

een "werkaccount" voor overdag, waarin de berichtregel wel zit

en een "thuisaccount" voor 's avonds, waarbij ik gewoon weer alles kan dowloaden.


Met jouw oplossing zie ik niet helemaal hoe het kan werken. Ga je ervan uit dat ik dan twee accounts aanmaak in XP??

En ook kon ik op de laatste tab van de eigenschappen van de account niets vinden over al dan niet dowloaden van een te grote mail.
 
Ik haal idd wat door elkaar, maar twee accouts in xp kan gewoon. De instellingen zijn per gebruiker.

Je emailaccount kan exporteren en importeren in de nieuwe xp-account, maar je mails zijn nu wel gescheiden. Ik denk dat Outlook in de war raakt als je hetzelfde archief gebruikt. Vandaar het idee om je email account dubbel in te stellen in dezelfde xp-account in Outlook. Die hebben ieder een eigen naam, voor de 1 geldt de berichtregel, voor de ander niet.
 
Laatst bewerkt:
Ja precies, dat dacht ik al. Maar nu even terug naar mijn eerste vraag: is het mogelijk een gebruikersaccount in XP 1 op 1 te kopiëren? Waar ik namelijk niet zo veel zin in heb is álles opnieuw te gaan instellen voor de nieuwe account. Het enige wat dient te veranderen is die berichtregel, de rest mag allemaal hetzelfde blijven. Kan dat??
 
In principe wel, in de praktijk krijg je problemen met je register voor de nieuwe account. Opnieuw instellen is overzichtelijker dan repareren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan