Account lijkt leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmnijsse

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2012
Berichten
5
Beste,

Gisteren belde de buurvrouw me op: alleen de prullebak staat nog op het bureaublad. Verder niets, ook de bureaubladachtergrond is weg en compleet zwart.
Via Start - Alle programmas leek het ook of er geen software meer op stond, behalve de standaard dingetjes zoals bijv. de Sony-software etc.
Terwijl er in Software, onder het Configuratiescherm, w�l alle software te zien was. En ook op C:/ProgramFiles stond alles er nog wel.

Maar daarnaast waren ook Mijn documenten en Mijn afbeeldingen compleet leeg. Alles was leeg.

Het lijkt er op of er een compleet nieuw account is aangemaakt. Dan begin je toch ook helemaal 'kaal'?

Maar ze logde toch gewoon in via haar normale account (als administrator), met hetzelfde wachtwoord, waarmee het 's middags nog goed was gegaan.

Waarschijnlijk heeft ze toch op een melding gereageerd. Of iets verkeerds geklikt en vervolgens niet geweten hoe ze er uit moest en maar bevestigd, bevestigd en OK. Zoiets.

Komt dit iemand bekend voor? En hoe zou ik data uit een 'verdwenen' account weer te voorschijn kunnen halen?

Alvast bedankt en groeten,
Johan
 
Geen kwestie van Pictogrammen weergeven?
Klik eens met je rechtermuisknop op het het bureaublad.
Dan weergave en aanvinken Bureaubladpictogrammen weergeven.
 
Dat zou mogelijk kunnen (ik denk overigens niet dat dat het is, maar dat is een gevoel), maar dat verklaart niet waarom alle mappen leeg zijn. En waarom die éne prullebak op het bureaublad ook leeg is.
En waarom Programma's onder het Startmenu leeg is, op wat standaarddingen na.

Gr.
Johan
 
Zet ook eens een sysyteemherstelpunt terug?
Scan daarna op malware (Mbam bijv.) en virus met de nieuwste def.
 
Dat zal ik inderdaad eens doen, maar daar had ik gisteravond geen tijd voor.
Mogelijk vanavond dat ik de boel eens scan op vervelende dingen. Heb inderhaast ook niet gekeken of bijv. de virusscanner up to date was.

Dank alvast.

Gr.
Johan
 
Het is opgelost.
Tenminste: wat ze gedaan heeft weet ik niet, maar er was echt niets meer terug te vinden van enig document.
Ook niet na een herstelpunt terugzetten of met recover programmaatjes e.d.

Dus ik heb de boel opgeschoond en weer netjes terug afgeleverd...

Groet en bedankt voor het meedenken.

Johan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan