Account naam in link plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxxxie

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2010
Hallo Help-mijers,

Ik heb een soort van webshop gemaakt die gekoppeld staat aan Paymentwall, een service die automatisch betalingen doorstuurd naar hun server, en dan met een pingback script terug naar mijn server zodat hun 'coins' worden bijgeschreven. Het probleem is nu, het script werkt pas als de naam van de gebruiker in de link staat, zoals:

(voorbeeld) www.google.com/user=[USER_ID]

Mijn website zit zo in elkaar, dat je na het inloggen toegang heb om een betaling te doen via paymentwall script, mijn vraag is hierbij;

hoe kan ik automatisch die [USER_ID] in (in die link dus) verplaatsen met de naam van de gebruiker die op dat moment is in gelogt?

ik heb al eerder zoiets gezien, is het iets met ($userId) gezien, geen idee hoe ik dit moet verwerken in die link.

Al moet ik meer informatie geven hoor ik het graag,

Met vriendelijke groet,
Max.

Laatst bewerkt:
Beste maxxxie,

Dit kan je doen m.b.v. PHP. Je zei dat mensen konden inloggen. Dan zal een stukje van je loginformulier er zo uitzien:

HTML:
<form action="bestandwaargecontroleerdwordtoplogin.php" method="post">
Gebruikersnaam: <input type="text" name="gebruikersnaam" id="gebruikersnaam"  />

Als je nu inlogd, zou je de gebruiksnaam die is ingevuld kunnen ophalen met:

PHP:
$gebruikersnaam=$_POST['gebruikersnaam'];

Dit heb jij niet nodig, maar hetgeen dat je wel nodig hebt, is bijna hetzelfde als hierboven, maar dan met de method="get" in de formulier. Dus zo:

HTML:
<form action="bestandwaargecontroleerdwordtoplogin.php" method="get">
Gebruikersnaam: <input type="text" name="gebruikersnaam" id="gebruikersnaam"  />

Als er nu wordt ingelogd, zal de browser naar de volgende link gaan:

www.voorbeeld.nl/ingelogd.php?gebruikersnaam=Pietje

Als je meer hulp nodig hebt, hoor ik het wel. Je mag ook gerust een PM sturen.

Bronnen:
http://www.w3schools.com/php/php_get.asp

Groetjes Milenko

Hallo Milenko,

Bedankt voor je snelle reactie, het probleem is verholpen, alles werk naar behoren,

Met vriendelijke groet,
Max.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan