Account onbekend

Status
Niet open voor verdere reacties.

knijnenco

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
Hey,

Een vriend heeft een probleem: Op zijn systeem met XP staan opeens 2 extra accounts?! Zijn eigen account is nu geen administrator meer en hij kan dus een heleboel dingen niet meer aanpassen... We hebben getracht met WindowsKeyPasswordReset 7.7 te herstellen, maar heeft geen effect op de hoofdaccount met de naam ADSL. deze staat niet bij de lijst om te kunnen resetten. Zodra er een avprog gaat scannen schakelt het systeem uit... Configuratiescherm is niet te activeren evenals de taakbeheer...
Iemand een oplossing...???

Ik weet niet of dit ook vanaf een account met gelimiteerde rechten werkt, maar het is altijd het proberen waard.

Open het start menu
Klik op uitvoeren
typ in: CMD en druk op enter
tik dan in: net user "*gebruikersnaam* *nieuwwachtwoord* en druk dan op enter

Vanaf hier werkt dit perfect, maar ik heb wel alle gebruikersrechten en ik kan het nu niet even snel op eentje met gelimiteerde rechten proberen. Veel succes in elk geval.

virusprogramma kun je makkelijk omzeilen door in veilige mode op te starten. Misschien dat je dan ver genoeg komt om een aanpassing te maken?

Voor het wijzigen van wachtwoorden zijn een aantal goeie programma's beschikbaar. Mijn persoonlijke favoriet is ERD commander. Download m, installeer hem op cd, boot vanaf die cd en gebruik de locksmith om accounts te voorzien van een nieuw wachtwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan