account settings importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

PdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Berichten
278
Ik heb een nieuwe computer en wil de vele account settings van de oude importeren in Outlook 2007 - er is ooit een file aangemaakt ( accounts exporteren ) welke eindigd op Accounts.IAF
Nu weet ik niet hoe ik deze kan importeren - gezocht onder accounts en importeren/exporteren maar hier kan ik alleen de adres boeken en oude mails importeren- dit werkt verder goed ... echter nu wil ik ook de oude account settings importeren. Deze zijn nogal complex en weet niet meer hoe dat ooit met de hand is gedaan .. het zijn meerdere accounts dus veel werk. de acount instelling file die ik heb eindigd op : dot IAF .
 
Vond een Engelse uitleg, kennelijk kun je AIF niet direct importeren in Outlook;

Import IAF configuration file to an Outlook 2003 / Outlook XP

You cannot directly import IAF files from Email Configuration Exporter to Outlook 2003. You can use simple workaround:
# Run Outlook express
# Go to Tools menu, Accounts item, click Import button
# Select an IAF configuration file you want to import
# Import the file, click close, close Outlook express
# Run Outlook
# Outlook will ask to import the new account from Outlook Express
bron;
http://email-export.motobit.com/
 
Hoi,

.. dat moet dan wel een heel oud bestand zijn.
Want omwille van veiligheid was het al in MsOffice (outlook) XP (2002) niet meer mogelijk mail-accounts te exporteren ...... en terecht!
Dus ook het importeren van dergelijke gegevens in 2007 zal niet mogelijk zijn, want daar is geen 'optie' meer voor.
Je moet ze dus stuk voor stuk opnieuw aanmaken.
 
dot IAF importeren

Bedankt voor jullie antwoorden - gaat dus niet, helaas. Zit niets anders op dan met de hand en hopen dat ik alle instellingen ergens opgeschreven zijn. Groet Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan