Account start enorm traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

mercurius

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2002
Berichten
46
Hoi,
OS Win XP Pro, SP2
Sedert enkele dagen starten mijn accounts enorm traag op. De PC start in de normale tijd op tot bij het scherm van de accountkeuze. Bij opstarten van een account gaat het erg traag. Na enige tijd wordt de account geladen en kan er normaal zonder vertragingen gewerkt worden. Indien je vanuit een actieve account je afmeldt en je nadien opnieuw aanmeldt, zonder dat de PC werd afgesloten, verloopt alles wel normaal. Volgende scans werden reeds uitgevoerd : Avast, Ad-aware, Malwarebytes, SpywareAntispyware, defragmentatie. Dit alles zonder enig gunstig gevolg. Bij het aanmaken van een nieuwe account doet het zelfde verschijnsel zich voor.
Alle ideeën zijn welkom, :thumb:
 
er worden te veel taken opgestart samen met je account, als je voor het eerst sinds het opstarten je aanmeld, moeten al die taken nog geladen worden in het ram-geheugen, als je je afmeld en op een andere (of dezelfde) account aanmeld, moeten die taken niet meer in het ram gelanden worden.

kijk eens welke processen er mee worden opgestart samen met windows (start-uitvoeren-typ in: msconfig-tabblad opstarten), en doe alle vinkjes weg, behalve je antivirus en de essentiële windows taken. dan doe je "toepassen" (knop onderaan), als het een probleem geeft, wil het zeggen dat je een van de essentiële windows-taken hebt uitgevinkt.
als alles juist is, doe je "ok" en laat je opnieuw opstarten, je pc zou nu wat vlugger moeten aanmelden!

ps: bij mijn WinXP Pro SP3 zijn er maar 5 taken actief bij het opstarten: 3 essentiële windows taken, men virusscan en xfire (=msn achtig programma, maar voor gamers; een programma die eigenlijk niets vertraagt bij het opstarten)

Heeft dit alles niets geholpen, moet je maar eens met Ccleaner je systeem laten opschonen.

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen!

ps: zorg dat al die anti-malware programma's niet mee opstarten met je account, deze vertragen het systeem ook enorm, aangezien elk van hen het ram en je windows map gaat controleren bij het opstarten.
 
Laatst bewerkt:
Je vergeet dat het automatisch opstarten van allerlei diensten en programma's zoveel tijd kosten. Dat is niet klaar zodra het inlogscherm verschijnt: Het loopt nog enige tijd verder.

Er zijn enkele zaken die je kunt doen (in deze volgorde):
1. Deïnstalleer alle software die je niet (meer) gebruikt. Wellicht heeft die software namelijk van die automatisch startende zaken toegevoegd aan Windows.
Hieronder vallen óók anti-spyware software etc. die je maar eens in de zoveel tijd gebruikt (je kunt die altijd weer opnieuw installeren zodra je denkt/vindt dat je die software wil draaien moet).
2. Zet auto-startende items uit. Start -> Uitvoeren -> msconfig
In Tabblad Opstarten kun je wellicht al een hoop zaken uitschakelen. Google of dat inderdaad zinvol is en de werking van Windows niet belemmerd.

Het is overigens niet de bedoeling dat je die lijst in msconfig hier op het forum dumpt. Wij kunnen namelijk niet beoordelen wat de functie is en of je die functie ook (permanent) nodig hebt, dat zul je echt zelf moeten doen.

Succes,

Tijs.
 

alles wat geen antivirus of een windows onderdeel is, moet je eigenlijk uitleggen. zal wel 2 seconden langer duren om het programma te starten, maar het zal je pc tot 10X sneller laten werken.
 
Guys,
Heb jullie raad opgevolgd, echter zonder resultaat. Toeval wil dat MS Visual Studio 2005 deze ochtend vastliep en niet meer op te straten was. Dus ..... volledig verwijderd, heeft me wel wat moeite gekost. Echter 1 onderdeel van MS Visual Studio te weten MS SQL Server wou zich niet laten verwijderen Na enige tijd zoeken ben ik er in geslaagd MS SQL Server via veilige modus te verwijderen. Ja, dit heeft geleid tot de oplossing. Geen trage opstart meer van mijn accounts a good feeling.
Echter dien ik MS Visual Studio opnieuw te installeren daar ik dit dagelijks nodig heb voor de school! Ik heb al gegoogled om wijzer te worden inzake de noodzaak van MS SQL Server, zonder resultaat. Weet iemand wat SQL server uitricht in het algemeen en in het bijzonder bij MS Visual Studio. Ik zal dit item afsluiten als opgelost en een nieuwe vraag openen bij programma's.
 
Je vergeet dat het automatisch opstarten van allerlei diensten en programma's zoveel tijd kosten. Dat is niet klaar zodra het inlogscherm verschijnt: Het loopt nog enige tijd verder.

Tijs.

Tsja, ik heb je niet laten 'sleutelen' aan diensten (ook wel 'services' genoemd) omdat ik ervan uitga dat die nuttig en nodig zijn.
MS SQL is zo'n dienst/service. Dus als je pc er langzaam van wordt, dan denk ik niet dat je daar wat aan kunt doen (als je die dienst nodig hebt op je pc).

Heel misschien levert herinstallatie betere performance op, maar als ik MySql en Apache2.2 automatisch als service laat starten, dan wordt mijn computer ook (behoorlijk) trager met/bij het opstarten (en natuurlijk ook (wat) trager in het gewone gebruik).

Tijs.
 
Actueel gebruik ik MS Visual Studio op school en thuis enkel om te leren programmeren en gebruken we tot op heden geen servers. Mag ik hieruit besluiten dat ik het onderdeel MS SQL Server van MS Visual Basic niet hoef te installeren? Eventueel MS SQL Server wel installeren, maar de service uitschakelen tot wanneer deze noodzakelijk blijkt te zijn. Ik weet natuurlijk niet dat het basisprogramma dan nog wel naar behoren zal functioneren.
 
Installeer MS Visual Studio 2005 incl. MS SQL Server.
Ga daarna naar Start -> Uitvoeren -> Services.msc
Stop de MS SQL service, en zet het opstarttype op Handmatig.
Kijk of daarna alles wat je normaal in MS Visual Studio 2005 doet nog steeds werkt. [Kijk ook na of niet (stiekum) toch de MS SQL Server service gestart is door MS Visual Studio 2005.]

Meer weet ik er niet van. Succes,

Tijs.
 
Je hebt die service alleen nodig als je een MS SQL (Express) database in je project wilt gebruiken. Ik heb op m'n PC de developer edition van SQL 2005 staan, maar ook de SQL Express versie zodat ik voor relaties in SQL Express kan werken. Ik start dan ook handmatig de benodigde versie op en dat scheelt wachttijd bij opstarten.
 
Gents,
Uiteraard mijn dank voor de ideeën. Ik zal alles instaleren en aansluitend de SQL Server binnen MCC (services) op handmatig schakelen.
Mogelijk tot later op dit forum.
Gts, :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan