Account verwijderen in outlook express lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

popke

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2003
Berichten
13
Hallo,

Wie weet raad??
Het is mij nog steeds niet gelukt om de emailaccount van het wanadoo free abonnement (inbelverbinding) te verwijderen.
Als je van een dergelijk abonnement over wilt stappen naar een breedband abonnement of andere provider, dan blijft de wanadoo-account tevoorschijn komen. En dat is erg lastig.
De helpdesk adviseerde om outlook express te verwijderen, opnieuw te downloaden en te installeren. Nu dacht ik dat er misschien ook nog wel een andere manier zou zijn!;)

Is er iemand die dit probleem herkent en er een oplossing voor heeft?
Enne....volgens de "gewone werkwijze" lukt het dus niet!
Alvast bedankt voor het meedenken!

Gerda
 
Gaat het hierbij enkel om het verwijderen van je emailaccount. Of komt wannadoo telkens te voorschijn op het moment dat je gaat internetten?
 
outlook express zit in windows is volgens mij niet appart te downloaden dus....

wat bedoel je met de normale werkwijze.
Ga gewoon naar extra in outlook express klik daar accounts aan en dan klik je het wanadoo account aan en klik je op verwijderen.
Dan is het toch weg?
 
Het inbelscherm verschijnt alleen als je outlook express opent, dus niet bij het internetten.
Het verwijderen via het menu extra - accounts - verwijderen lukt niet. Dát bedoelde ik met de normale werkwijze!;)
De account wordt op dat moment wel verwijderd, maar zodra je outlook express afsluit en opnieuw opent, is ie gewoon weer terug.

Gerda
 
Kun je iets met het document uit de bijlage?
Let op, in het document staan 2 versies: Win98 / ME en Win 2000 / XP

Je account gegevens hoef je niet over te schrijven.
Dat sla je gewoon over.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door popke
Het inbelscherm verschijnt alleen als je outlook express opent, dus niet bij het internetten.

Is de verbinding binnen Outlook Express wel goed ingesteld?
Extra/Opties tabblad Verbinding. Hier zou moeten staan: 'Outlook Express gebruikt dezelfde internetverbindingsinstellingen als Internet Explorer'.
 
Wat betreft de instelling van de verbinding: die is goed, maar daar zit het probleem niet. Hij gaat voor het correcte email adres ook netjes via de lanverbinding.
Hij moet gewoon geen verbinding meer willen maken met wanadoo!(Wil ik ook liever niet meer na contact met hun helpdesk:eek: !)

Met de informatie vande toegezonden bijlagen, ga ik in ieder geval aan de slag! Maar dat kan pas weer a.s. woensdag.

Ik laat dan nog even weten of het gelukt is.

In ieder geval iedereen alvast beankt voor het meedenken.

Gerda
 
Hier mijn beloofde reactie! De oplossingen zoals die op het forum voorgesteld werden, losten helaas het probleem niet op.
Uiteindelijk heb ik de pc geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd. Verder zoeken heeft uiteindelijk wel de oplossing opgelverd: het probleem doet zich alleen voor wanneer je wanadoo atomatisch de instellingen van de IE en outlook express laat regelen. Als je handmatig de email account aanmaakt bestaat het porbleem niet. Reden: De software die wanadoo gebruikt, blijkt wel degelijk iets van een script of zo (excuses als de term niet correct is :eek: ) in het register te plaatsen, waardoor het verwijderen van de account onmogelijk wordt, ten zij je handmatig in het register aan de slag gaat!

Het probleem is in mijn situatie in ieder geval wel opgelost!
Nogmaals hartelijk dank voor het meedenken

Gerda
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan