account verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
In mijn mailprogramma Outlook heb ik (naast een aantal IMAP-adressen) ook twee accounts van één domein via Outlook voor Bedrijven (ik hoop dat ik het goed uitleg) en Exchange.
In mijn scherm van te beheren accounts zie ik echter maar één van deze accounts (account #2). In de linkerkolom van Outlook zie ik wel allebei accounts, maar daar kan ik het niet verwijderen. Omdat de synchronisatie van account #1 niet goed loopt (de mails komen wel binnen op webmail, maar niet in Outlook), wil ik dit account verwijderen. Hoe verwijder ik dit account (zodat ik het daarna weer kan toevoegen in de hoop dat synchronisatie wel goed gaat)?

Vriendelijke groet,
Guido

Kijk in je configuratiescherm naar het icoontje e-mail. Als deze er is sluit dan Outlook en dubbelklik op dat icoontje. Daar kan je zaken beheren buiten Outlook om. Misschien dat je dan die accounts kan verwijderen.

Dankjewel Edmoor. Het venster dat ik dan krijg is hetzelfde als wanneer ik het via accountinstellingen in Outlook probeer.

Wat ik ook geprobeerd heb: In de linkerkolom (waar de mailaccounts staan en hun submappen) rechtsklikken op de account #1 en kiezen voor "account #1 sluiten". Dan krijg ik de melding: "Deze groep mappen is gekoppeld aan een e-mailaccount. Als u het account wilt verwijderen, klikt u op het tabblad Bestand. Vervolgens klikt u op het tabblad Info op de optie Accountinstellingen. Selecteer het e-mailaccount en klik op Verwijderen.". Dan krijg ik weer datzelfde overzicht waar account #1 niet tussen staat...

Vriendelijke groet,
Guido

Uiteindelijk heb ik het kunnen oplossen door het volledige Outlook-profiel te verwijderen. Daarmee ben ik (en dat wist ik) ook al mijn instellingen kwijt van mijn ingestelde mailaccounts. Het waren gelukkig allemaal IMAP-accounts (plus de twee Exchange-accounts).
De synchronisatie van de twee Exchange-accounts gaat nu wel goed.

Bedankt voor het meedenken!

Vriendelijke groet,
Guido

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan