account wordt gwijzigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

amaldo

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2000
Berichten
398
Eind 2002 speelde dit probleem.
Als ik een email wilde versturen mislukte dit. Toen bleek iedere keer dat het adres van de inkomende en uitgaande e-mail was veranderd in 127.0.01 en mijn accountnaam aangevuld met pop3@freeler.nl
Handmatig veranderen was een tijdelijke oplossing want na het uitzetten van de computer was het probleem er weer.
Na scannen met Ad-Aware (toen 5.83) was het probleem niet opgelost. Spybot vond echter C:/Programma Files/DesktopMessenger/8876480/
Program/BackWeb-8876480.exe
Na dit verwijderd te hebben was het probleem opgelost.

Ik heb zelfs AKrale met hetzelfde probleem geholpen.

Daarna kreeg ik echter allerlei andere kuren, kon niet meer online scannen, kreeg steeds vaker problemen met uitpakken/installeren van bestanden, kreeg Norman niet geupdate, later niet meer geinstalleerd, ed.
Dit probleem met Saldos toen doorgenomen. Bennie oppperde dat het misschien wel eens met de hardware had te maken. Daarom is de computer een paar keer teruggeweest en hebben ze heel lief XP en diverse drivers opnieuw geinstalleerd.
Toen alles weer opnieuw opgebouwd: NORMAN - OFFICE xp - account in Outlook Express.
Alles werkte, kon ook weer online scannen en de software die ik (o.a.) niet kon installeren liet zich goed installeren. Leek dus prima. Tot vandaag.
Ik krijg mijn email er niet uit. Mijn account is weer veranderd (ingaande/uitgaande email adres)in 127.0.0.1

Ad-Aware 6 vindt wel spyware (ik heb o.a. KaZaA-Lite geinstalleerd) doubleclick, ehg-intel.hitbox, hitbox(2).txt en mediaplex(1)
Met de zoekopdracht vind ik geen DesktopMessenger, geen BackWeb of 8876480.exe, dus kan ik het niet zoals vorige keer op die wijze oplossen.

Is er van het veranderen van de account al iets meer bekend ?
Ik kan me niet voorstellen dat ik met AKrale de enige ben met dit probleem. De overeenkomst met AKrale is verder dat hij ook Norman gebruikt.

Groeten van Amaldo
 
Je mail gegevens worden veranderd in 127.0.0.1 als je je virusscanner automatisch je e-mail laat scannen. Controlleer de instellingen van Norman eens.

Groetjes,
Bennie
 
jouw probleem is even simpel als lastig :

Backweb is een onschuldige "spy". Het wordt o.a. meegeleverd met Logitech. Verwijderen is niet aan te bevelen, uitzetten wel!

M.b.t. het veranderen van je account het volgende :

doordat Norman InternetProtection kent, wordt je mail gescand voordat die binnenkomt / uitgaat, m.a.w. de toevoeging aan je account is heel normaal. (Ik heb ook Norman)

Wat je moet doen in dit geval is een telefoontje naar Norman waarna zij zorgen voor een "overleg" tussen de softeware veroorzakende problemen, waarna het probleem zich oplost. In jouw geval zal Norman contact opnemen met je provider. Een dag of 2 later is het probleem opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Dag Bennie,

Bij Norman Internet Protection is o.a. een tabblad SMTP, POP3, NNTP en IMAP. Op elk tabblad staat aangevinkt: SMTP-proxy inschakelen, POP3-proxy inschakelen, enz.

Als ik bij SMTP en POP3 de vink weghaal, zijn de adressen bij ingaande en uitgaande e-mail weer hersteld.
Niets te maken met spyware. Je bent goud waard Bennie ! Ik heb meteen een e-mail (als proef :_) )opgestuurd om lid te worden. Had ik al eerder moeten doen.

Wat voor zin heeft het om de tabbladen wel aangevinkt te laten, en hoe krijg je dan je mail eruit ?
Moeten de tabbladen NNTP en IMAP ook uitgevinkt ?

Amaldo
 
misschien is het handig om al je berichten goed te lezen voordat je wijzigingen in Norman doorvoert !!!!!

Wat bij jou gebeurt HOORT ZO ! Anders kan Norman je email niet onderscheppen !!!
 
account

Dag Pasja,

Bedankt voor je reactie, ik heb het begrepen !

Groeten van Amaldo
 
misschien nog ten overvloede:

een week of 6 geleden kon ik opeens geen email meer verzenden / ontvangen. Ik had geen enkele instelling aan Norman veranderd en toch deed het probleem zich voor.

Norman gebeld en het probleem voorgelegd. Hun 1e vraag was wie mijn provider was. (Hccnet). Wat bleek ? HCC had een beveiligingsinstelling gewijzigd waar Norman Internetprotection op "aansloeg". Door mijn telefoontje (en dat van andere Hcc'ers) is er overleg geweest tussen Norman en HCC en na enkele dagen was het probleem verholpen. (Tot die tijd moest ik alleen even de InternetProtection -mailbescherming- uitvinken binnen de software van Norman)

Je moet bij een dergelijk probleem dus NEVER je Norman instellingen veranderen (m.u.v. bijv. voornoemd vinkje) maar even bellen met Norman. Ga je je instellingen veranderen dan verander je ook de werking van Norman en wel zodanig dat 'ie niet meer precies datgene doet wat je mogelijk van je anti-virusprogramma verwacht.
 
Laatst bewerkt:
Dag Pasja,

Zeer attent van je deze uitleg.
Ik heb dit probleem namelijk al eens eerder gehad. Toen zat dit antwoord er niet bij. Via SpyBot heb ik Backweb opgespoord en verwijderd. Daarna was het probleem weg. Een ander heb ik hiermee toen ook kunnen helpen. Dat is zeker 6 maanden geleden. Omdat ik allerlei problemen met de update van Norman had heb ik Norman eraf gehaald en Norton geinstalleerd.
Nu na een nieuwe installatie van mijn computer heb ik er ook weer Norman opgezet en zie daar was het probleem weer.
Ik heb inderdaad op het tabblad pop3 en smtp de vinkjes weggehaald. Pop3 hoeft waarschijnlijk niet eens.
Ik heb ook begrepen dat ik in overleg moet met mijn provider. Een beetje extra uitleg kan geen kwaad, want soms zijn antwoorden wel er summier.

Dus bedankt voor je uitleg en groeten van Amaldo
 
voor alle duidelijkheid:

de vinkjes op het tabblad pop3 en smtp moet je NIET weghalen.
Bij dergelijke mailproblemen moet je in het programma van Norman bij "confuguratie editor", "starten" het vinkje weghalen bij "internet protection". Daarna opslaan en sluiten.

Wat je dan gedaan hebt is tijdelijk het scannen van binnenkomende mail uitschakelen. Vervolgens even Norman bellen en laat hen het "werk" voor je doen : zij bellen wel met je provider want die heeft een of andere instelling zodanig "scherp" gezet dat Norman er moeilijker mee overweg kan.

Samengevat : NEVER de vinkjes pop3 en smtp weghalen, slechts in de configuratie editor de Internet protection vink weghalen!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Dag Pasja,

De vinkjes bij pop3 en smtp teruggezet en bij configuratie-editor - internetprotection vinkje weggehaald.
En nu overleggen met de provider. Dat wordt even een ander verhaal want ik heb een verbinding met de uva. Dus even raadplegen, maar ik kan altijd Norton installeren want die geeft geen problemen. Ik heb nl. 2 computers. Vond het prettiger op de ene Norman en de ander Norton te hebben.

Groetjes van Amaldo
 
tja,
de een zweert bij Norton, de ander heeft er hoopjes trammelant mee.
Als je op Norton in dit forum laat zoeken dan kom je voor 3 eeuwen trammelant tegen. Ik heb er zelf geen ervaring mee doch kan slechts een mening vormen omtrent hetgeen ik in dit forum over Norton lees.

Norman daarentegen geeft echter nooit trammelant, afgezien dan van een enkele keer de emailtrammelant, maar die wordt dan weer veroorzaakt door de provider en niet door Norman. Het is dan ook altijd vrij snel weer opgelost.

Door het vinkje weg te halen bij Internet Protection kun je in ieder geval nu weer normaal mailen en wees gerust, je systeem is niet echt veel onveiliger geworden, het enigste dat nu even offline is, is het feit dat je email, inclusief bijlagen, gescand wordt op het moment dat 'ie binnenkomt. Je mailtjes en bijlagen worden echter volkomen normaal gescand door Norman wanneer je ze tracht te openen.

Je kunt het zelf testen door bijvoorbeeld een mailtje aan jezelf te sturen met een bijlage die een dubbele extensie heeft. Norman zal nu even niet "blaffen" als die binnenkomt, maar Norman begint onmiddellijk te "blaffen" als je die bijlage met dubbele extensie tracht te openen.

Succes !
 
amaldo,

Ik geloof niet dat je helemaal begrijp hoe je virus scanner werkt.
Ik zal het jouw uitleggen. Jouw virus scanner Norman veranderd automatisch de pop3 en of SMTP. Dat komt omdat het dan eerst door een soort server gaat, die server is dus 127.0.0.1. De virus scanner ziet dan al in de server van jouw virus scanner dat er een virus in zit en geeft dus dan al een waarschuwing voordat het emailtje in je outlook express komt. Dat is ook de reden dat die server van jouw POP3 die je van je provider hebt gekregen veranderd zodra je aangeeft in je virus scanner dat jouw email moet checken in de opties van je virus scanner.
Norton had vroeger dit systeem ook. Dat was in Norton 2000. Zie hier:
http://service1.symantec.com/SUPPOR...c1519103221197fa852567fc004dcacb?OpenDocument
Later zoals in Norton 2003 werd er een andere systeem gebruikt die wat beter is en die de POP3 van je provider niet meer veranderd.
 
Geplaatst door gast0225
de een zweert bij Norton, de ander heeft er hoopjes trammelant mee.
Als je op Norton in dit forum laat zoeken dan kom je voor 3 eeuwen trammelant tegen. Ik heb er zelf geen ervaring mee doch kan slechts een mening vormen omtrent hetgeen ik in dit forum over Norton lees.

De reden dat je veel meer over trammelant leest met Norton dan met Norman is ook omdat de meeste mensen Norton gebruiken. Er zijn maar weinig mensen die Norman gebruiken.
 
Saldos,
De aantallen zullen best kloppen, Norman heeft slechts 15.000.000 geregistreerde gebruikers (!) en wellicht heeft Norton er 150.000.000, maar dat zou dan altijd nog betekenen dat het aantal "rampklachten" 1 op tien zou moeten zijn op dit forum en andere, maar dat is in een totaal omgekeerde volgorde heb ik zeer sterk de overtuiging...................
 
Geplaatst door gast0225
Saldos,
De aantallen zullen best kloppen, Norman heeft slechts 15.000.000 geregistreerde gebruikers (!) en wellicht heeft Norton er 150.000.000, maar dat zou dan altijd nog betekenen dat het aantal "rampklachten" 1 op tien zou moeten zijn op dit forum en andere, maar dat is in een totaal omgekeerde volgorde heb ik zeer sterk de overtuiging...................

Zou kunnen. Ik heb ze niet geteld :)
 
Dag Pasja en Saldos,

Klopt dat ik de werking van zeker Norman niet goed snapte. Ik had hem al langer in mijn bezit, maar nog niet echt mee gewerkt.
Vroeger werkte ik met ThunderBite, vandaar dat ik bij Norman terecht kwam, maar dit was zo veranderd, dat ik stokte terwijl Norton 2001 heel simpel overkwam.
Maar met twee computers vond ik het toch weer leuk om mijn oude liefde te gaan gebruiken en ach het viel best mee.
Grappig is alleen dat toen ik een half jaar geleden het probleem van 127.0.0.1 en het niet wegkrijgen van mijn email hier meldde, er geen heldere uitleg kwam zoals jullie die nu wel geven.

Verder ben ik natuurlijk niet voor niets Senior, gaat soms een beetje traag maar met jullie hulp heb ik er veel plezier in en ben ook niet echt bang voor een probleem, want je leert er veel van.

Groetjes van Amaldo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan