account zoon met internet verbinding?

• Onderwerp starter Onderwerp starter rudy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Normaal gesproken krijg je alleen een nummer als je de boel geformatteerd hebt en de users zijn blijven staan.
Het is geen probleem. Je kunt het zo weer wijzigen.
Verander het in jouw naam en let goed op dat alle vinkjes er onderstaan.

Het is zaak eerst overal neer te zetten:
Systeem (zodat je deze altijd op de schijf kan)
Administrators (voor de zekerheid)
Admininstrator (voor jullie veiligheid)
Rudy
Je kunt ergens op klikken en dan kun je jezelf opzoeken zodat je gegevens worden opgenomen.

2e vel ga je op de Administrator staan en je geeft deze alle rechten.
Rudy idem dito.
Systeem heeft ze al dacht ik, zo niet dan overal ook.
In dit scherm kun je dacht ik ook al doorvoeren voor onderliggende mappen.

3e vel gaat over de eigenaar. Maak de administrator eigenaar. Hiervoor is het noodzakelijk dat je daarvoor de administrator een wachtwoord hebt gegeven.
Ook hier weer doorvoeren naar onderliggende mappen.

Tenslotte ga je naar de mappen toe die je zoontje wel mag gebruiken/inzien of wijzigen. Die mappen regel je dus apart. Het is een kwestie van zijn naam invullen, je moet hem dan opzoeken en vervolgens regel jij zijn rechten.

Vind je het toch wel griezelig (liever zo dan andersom)
Probeer het dan eens uit met een enkele map.
Op het moment dat je zoontje klikt op die schijf die beveiligd is of de map die beveiligd is dan wordt er gevraagd wat zijn wachtwoord is.

Iedereen moet uiteraard wel een wachtwoord hebben.

Het is voor mij wat lastig het heel precies uit te leggen maar als je goed kijkt kom je er wel uit. Ik heb het jaren gehad toen mijn man en ik op 1 pc zaten. Ik wilde niet dat er via mij iets in zijn boekhouding kwam. Werkte prima
1 map hield ik open voor beide users zodat er bestanden uitgewisseld konden worden.

Laatst bewerkt:
Elisa,
Lijkt me een leuke uitdaging.
Ik ga er mee aan de slag maar zal wel een tot twee dagen duren voordat ik eruit ben.
Je hoort wel weer van mij via dit forum.

Vooreerst Hartelijk dank voor de reeds gegeven info.

Doe dat.
Ik heb al zitten zoeken naar de uitleg maar kon tot nu toe niets vinden. Ooit heb ik het hier zelf ontvangen.

Maar............vergeet 1 ding a.u.b. niet.

Je doet deze wijzigingen als administrator
Systeem alle machtigingen.
Administrators idem
Eventuele administrator idem.
Jijzelf idem.
Hoe goed letten op die vinkjes.
Alle doorvoeren naar onderliggende mappen.
Controleer ook of het zo doorgevoerd is.
Zoon komt daarna pas daarna aan bod voor de aparte mappen/resp. programma's.

Ondertussen ga ik vanavond nog snuffelen voor de uitleg. Zo niet dan scan ik het wel even.

Succes

Ik ga eerst een backup maken van al mijn belangrijke dingen en dat zijn er nog al wat.
Je mag me natuurlijk ook info over de mail sturen.

Elisa,

De nummers 500 en 1003 kom ik nergens tegen.
Ik ben bezig geweest op mijn d schijf maar kan er nu helemaal niet niks mee doen.
Als ik d: aanklik dan zie ik de mappen en bestanden rechts in verkenner maar overal is de toegang geweigerd.
De account voor mijn zoon heb ik eerst maar eens verwijderd daar ik niet kon uitvogelen wie wie was.
In de veilige modus heb ik " iedereen" en "maker eigenaar"verwijderd en de rest volledig beheer gegeven zie bijlage.
Maar ik kan dus niet als administrator in de veilige modus of als ik hem gewoon opstart op mijn d schijf werken.
Wat nu.

Laatst bewerkt:
Waarom heb je jezelf niet toegevoegd als user?
Heb je de rest na geavanceerd ook gedaan? Dat hoop ik wel.

Heb je ooit de administrator een wachtwoord gegeven?
Typ in de veilige modus administrator of als dat niet lukt administrators.

Je hebt deze op het eerste blad in ieder geval rechten gegeven maar ik hoop wel op de andere 2 ook :eek:

Hou die uitleg van Microsoft er bij.

Ik wacht nog even op je antwoord. Met een half uur wil ik naar buiten. Veel te mooi weer.

"Waarom heb je jezelf niet toegevoegd als user?
Heb je de rest na geavanceerd ook gedaan? Dat hoop ik wel"

Dat snap ik niet helemaal.

Administrator heeft een wachtwoord.
En na f8 kom ik gewoon in het keuzemenu en selecteer dan de optie "veilige modus"en krijg vervolgens de keuze om op te starten als administrator of mijn eigen account ik kan nergens iets "typen"

Goed dan log je dus in als Administrator(s) en je typt je wachtwoord.

Je laat hierboven zien wie je rechten hebt gegeven.
"Iedereen" heb je laten staan terwijl deze weg moet, "administrator(s) is goed maar Rudy zie ik nergens. Zo zul je niet op die d:\ kunnen. Je logt n.l. in als Rudy en dan zegt Windows: Uh uh, Rudy mag hier niet op volgens beveiling en rechten.
'iedereen' schijnt niet precies op iedereen te slaan.

(Kreeg je overigens toen je op de d:\ klikte niet de mogelijkheid aangeboden om eigenaar te worden?
Zo had je het dan ook eventueel kunnen doen.)

Hiermee komen we op de vervolgbladen van beveiliging en rechten. Als je op geavanceerd klikt kom je weer in een menu. Ook weer secuur invoeren en doorvoeren naar onderliggende mappen.

Tenslotte moet je controleren of er administrator of administrators staat bij 'Eigenaar'
Log jij in als Administrator met je wachtwoord en is dit ook geaccepteerd door Windows dan kun je dit rustig laten staan. Doorvoeren naar onderliggende mappen!
Als je maar zorgt dat je beheerdersrechten hebt voor de D:\

Hierboven heb ik in een bericht ook het een en ander geschreven. Hou de uitleg van Microsoft er bij.

Ik ga nu naar buiten. Tot vanavond.

Elisa,

Ten eerste de account "rudy" bestaat ook niet daar ik die nooit aangemaakt heb ik denk dat je in de war zit met de account "irma".
:thumb:
Ten tweede het is gelukt
Ik heb dus opnieuw een account aangemaakt voor mijn zoon "lars" opnieuw opgestart>veilige modus en jouw instuctie gevolgd.
Het enige wat wel vreemd is ik heb het gedaan onder de account "irma" in de veilige modus want in "administrator" kon ik geen recht meer krijgen op de d-schijf.
De mappen kan ik nu goed beheren maar hoe doe ik dat met de internetverbinding (die mag hij ook) en hoe ontzeg ik hem de toegang tot het configuratiescherm.
Ben vooreerst enorm opgelucht dat ik het voor elkaar heb en dat alles nog goed werkt.
:thumb: ................................. :thumb:

Een bloem voor jou:

Bijlagen

• bloem6.gif
    bloem6.gif
    12,2 KB · Weergaven: 11
Nou, dat lucht wel even op :D
Hoe voelde het aan om even in de schoenen te staan van Lars ;) Je ziet het werkt subliem.

Wie is er nu eigenlijk eigenaar van de schijf?

"Alleen als Irma inloggen in veilige modus:
Heb je ook geprobeerd in te loggen (veilige modus) als administrators? (die nummers waren n.l. hetzelfde)
Loop anders nog eens goed al die vinkjes na.

Lars hoef je geen rechten te geven voor de hele schijf.
Alleen voor hetgeen jij wilt.

De verbinding moet je gewoon ook aanmaken in het account van Lars. Net zoals bij jezelf.

Kopieer dit bericht maar en zet de antwoorden er tussen.

Het werkt inderdaad perfect.
Eigenaar???? geen idee maar wat ik niet voorelkaar kreeg ingelogd als administrator lukte wel als irma(beide in de veilige modus).
Dus log ik gewoon in veilige modus als irma in en ik kan alles doen en laten wat ik wil met de rechten van lars wat betreft de mappen.

Voor de verbinding moet ik dan de beperkte mogelijkheden eerst even opheffen instaleren en dan terugzetten???

Het enige wat ik nu nog weten wil is:
Hoe kan ik in zijn account hem verbieden om op bepaalde sites te komen en dat hij niks kan instaleren zowel van b.v cd of vanaf een site.

De rechten op de mappen moet ik nog even helemaal vervolmaken maar dat lukt me nu wel.

Je bent in ieder geval al een heel eind!

Doe me een plezier en kijk nog eens in de veilige modus.
Op het 3e blad van al die rechten is iemand eigenaar van de schijf. Ik ben toch benieuwd wie dat is!
Je hoeft niets te veranderen. Wat werkt dat werkt.
Je doel heb je bereikt.

Inderdaad moet je het beperkte account even opheffen. Ik denk niet dat je anders die verbinding voor elkaar krijgt.
Er is wel een foefje om in zijn account te komen als Irma zijnde maar dat ben ik vergeten. Misschien staat dit wel in die handleiding van Microsoft. Eigenlijk zou je als administrator dat allemaal moeten kunnen regelen.

In Internet Explorer kun je onder Extra/Internetopties/Beveiliging ook het een en ander doen. Ga op websites met beperkte toegang staan. Zo komt die button rechts vrij.

Ook kun je in IE naar de help. Zie hiernaast
attachment.php

Zo, dit was je huiswerk voor vanavond :p

Laatst bewerkt:
Als eigenaar van de schijf staat de administrator
Had al bij help gekeken maar ga meestal direct naar zoeken en had niks byzonders gevonden.
Maar nu moet ik er helemaal uit kunnen komen dacht ik.
:thumb: >>>>>>>>>>>>> :thumb:
Als anderen met hetzelfde probleem zitten zoals ik zat moeten ze middels dit verhaal erzeker uit zien te komen.

"Zo, dit was je huiswerk voor vanavond" was deze keer vergeleken met de andere keren een eitje.
Hoop niet teveel huiswerk te krijgen had ik vroeger al een hekel aan en nu nog.:)

:D :D :D
Ik ook, maar ik ben nu zo oud en wijs dat ik zeg: Had ik maar zus, had ik maar zo ;)
Vanavond kom ik hier nog op terug. Nu even te druk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan