Elisa
Inventaris
- Lid geworden
- 5 feb 2002
Normaal gesproken krijg je alleen een nummer als je de boel geformatteerd hebt en de users zijn blijven staan.
Het is geen probleem. Je kunt het zo weer wijzigen.
Verander het in jouw naam en let goed op dat alle vinkjes er onderstaan.
Het is zaak eerst overal neer te zetten:
Systeem (zodat je deze altijd op de schijf kan)
Administrators (voor de zekerheid)
Admininstrator (voor jullie veiligheid)
Rudy
Je kunt ergens op klikken en dan kun je jezelf opzoeken zodat je gegevens worden opgenomen.
2e vel ga je op de Administrator staan en je geeft deze alle rechten.
Rudy idem dito.
Systeem heeft ze al dacht ik, zo niet dan overal ook.
In dit scherm kun je dacht ik ook al doorvoeren voor onderliggende mappen.
3e vel gaat over de eigenaar. Maak de administrator eigenaar. Hiervoor is het noodzakelijk dat je daarvoor de administrator een wachtwoord hebt gegeven.
Ook hier weer doorvoeren naar onderliggende mappen.
Tenslotte ga je naar de mappen toe die je zoontje wel mag gebruiken/inzien of wijzigen. Die mappen regel je dus apart. Het is een kwestie van zijn naam invullen, je moet hem dan opzoeken en vervolgens regel jij zijn rechten.
Vind je het toch wel griezelig (liever zo dan andersom)
Probeer het dan eens uit met een enkele map.
Op het moment dat je zoontje klikt op die schijf die beveiligd is of de map die beveiligd is dan wordt er gevraagd wat zijn wachtwoord is.
Iedereen moet uiteraard wel een wachtwoord hebben.
Het is voor mij wat lastig het heel precies uit te leggen maar als je goed kijkt kom je er wel uit. Ik heb het jaren gehad toen mijn man en ik op 1 pc zaten. Ik wilde niet dat er via mij iets in zijn boekhouding kwam. Werkte prima
1 map hield ik open voor beide users zodat er bestanden uitgewisseld konden worden.
Het is geen probleem. Je kunt het zo weer wijzigen.
Verander het in jouw naam en let goed op dat alle vinkjes er onderstaan.
Het is zaak eerst overal neer te zetten:
Systeem (zodat je deze altijd op de schijf kan)
Administrators (voor de zekerheid)
Admininstrator (voor jullie veiligheid)
Rudy
Je kunt ergens op klikken en dan kun je jezelf opzoeken zodat je gegevens worden opgenomen.
2e vel ga je op de Administrator staan en je geeft deze alle rechten.
Rudy idem dito.
Systeem heeft ze al dacht ik, zo niet dan overal ook.
In dit scherm kun je dacht ik ook al doorvoeren voor onderliggende mappen.
3e vel gaat over de eigenaar. Maak de administrator eigenaar. Hiervoor is het noodzakelijk dat je daarvoor de administrator een wachtwoord hebt gegeven.
Ook hier weer doorvoeren naar onderliggende mappen.
Tenslotte ga je naar de mappen toe die je zoontje wel mag gebruiken/inzien of wijzigen. Die mappen regel je dus apart. Het is een kwestie van zijn naam invullen, je moet hem dan opzoeken en vervolgens regel jij zijn rechten.
Vind je het toch wel griezelig (liever zo dan andersom)
Probeer het dan eens uit met een enkele map.
Op het moment dat je zoontje klikt op die schijf die beveiligd is of de map die beveiligd is dan wordt er gevraagd wat zijn wachtwoord is.
Iedereen moet uiteraard wel een wachtwoord hebben.
Het is voor mij wat lastig het heel precies uit te leggen maar als je goed kijkt kom je er wel uit. Ik heb het jaren gehad toen mijn man en ik op 1 pc zaten. Ik wilde niet dat er via mij iets in zijn boekhouding kwam. Werkte prima
1 map hield ik open voor beide users zodat er bestanden uitgewisseld konden worden.
Laatst bewerkt: