Accountbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdVice

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2005
Berichten
217
Bij het installeren van XP heb ik een accountnaam opgegeven. Die vind je ook terug bij 'Documents and Settings'. Nu heb ik de naam van mijn account gewijzigd. De nieuwe naam zie je nu wel terug bij 'Documenten van.......' maar bij 'Documents and Settings' krijg ik hem niet veranderd. Hoe doe ik dat?
Ook wil ik een paar niet meer gebruikte accounts bij 'Documents and Settings' weghalen en dat lukt me ook niet.
Graag goede raad!
 
Je naam wijzigen kan. Zie bijlage.
Volgens mij kun de die andere mappen van doc. and settings niet verwijderen tenzij het mappen van oude users zijn. Dan verwijder je via config.scherm/gebruikersaccount die users.
Anders gewoon laten staan.
 

Bijlagen

  • Windows - Eigenaar wijzigen - Naam van eigenaar veranderen.txt
    1,2 KB · Weergaven: 20
Aanmelden als administrator, uitloggen, dubbeltoets ctrl, alt, delete, en daar je wachtwoord opgeven toen je XP installeerde, of geen indie je dat niet hebt gedaan.

Maar je kunt de namen misschien veranderen in doc~ en set~ maar dat wordt niet meer gebruikt, je kunt wel alles kopieëren naar de nieuwe gebruiker.
 
Elisa,
Het zijn inderdaad mappen van oude users. Die users had ik al verwijderd d.m.v. configuratiescherm>gebruikersaccounts, maar de mappen in documents and settings staan er nog steeds


Elisa zei:
Je naam wijzigen kan. Zie bijlage.
Volgens mij kun de die andere mappen van doc. and settings niet verwijderen tenzij het mappen van oude users zijn. Dan verwijder je via config.scherm/gebruikersaccount die users.
Anders gewoon laten staan.
 
Jouw antwoord is voor mij te kryptisch. Bedoel je als Administrator inloggen in de veilige modus? En dan verder?


Lange Pier zei:
Aanmelden als administrator, uitloggen, dubbeltoets ctrl, alt, delete, en daar je wachtwoord opgeven toen je XP installeerde, of geen indie je dat niet hebt gedaan.

Maar je kunt de namen misschien veranderen in doc~ en set~ maar dat wordt niet meer gebruikt, je kunt wel alles kopieëren naar de nieuwe gebruiker.
 
Als je gewoon doorstart met je huidige account, en dan jezelf afmelden, dubbelklik op Ctrl, Alt, Delete, vul daar administrator in met het eventuele wachtwoord, of blank indien niet opgegeven, en start XP verder op, dan kun je doen wat ik eerder aangaf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan