accountbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
ik heb op mijn pc in XP een nieuwe account met beperkte toegang gemaakt voor mijn kleindochter, maar als ik met die account start/aanmeld dan zie ik toch programmas staan op het bureaublas en via start/alle programmas, die dan geopend kunnen worden,
ik dacht dat bij een nieuwe (beperkte) account er geen programmas zouden zijn,
hoe kan ik dit nu wijzigen, zodat die programmas niet gestart kunnen worden ?

aanmelden als administrator(waarschijnlijk uw eigen account)

rechtermuisknop op het programma die uw kleindochter niet mag openen

kies eigenschappen> tabblad beveiliging> selecteer het account van uw kleindochter en zet het vinkje bij volledig beheer bij weigeren..dat zou moeten werken

Daarnaast zullen de programma's die je ziet voor "Alle gebruikers" geinstalleerd staan en dus ook voor de beperkte gebruikers.

De snelkoppelingen daarvoor staan in "c:\documents and settings\all users\" en daarin de desktop en het startmenu.

als je ze vandaar verplaatst naar het profiel wat de snelkoppelingen wel mag gebruiken heb je voor je kleindochter al weer wat zaken minder toegankelijk gemaakt (aangezien in het register de settings nog wel in haar profiel zitten kan ze het nog wel handmatig opstarten vanuit " c:\program files")

Beperkte rechten betekend niet dat je niets mag gebruiken maar dat je minder mag aanpassen/installeren.

aanmelden als administrator(waarschijnlijk uw eigen account)

rechtermuisknop op het programma die uw kleindochter niet mag openen

kies eigenschappen> tabblad beveiliging> selecteer het account van uw kleindochter en zet het vinkje bij volledig beheer bij weigeren..dat zou moeten werken

heb me aangemeld met eigen account (adm), maar volgens je werkwijze vind ik geen tab beveiliging en kan dus geen vinkje plaatsen.........waar is dat tab beveiliging ?

Daarnaast zullen de programma's die je ziet voor "Alle gebruikers" geinstalleerd staan en dus ook voor de beperkte gebruikers.

De snelkoppelingen daarvoor staan in "c:\documents and settings\all users\" en daarin de desktop en het startmenu.

als je ze vandaar verplaatst naar het profiel wat de snelkoppelingen wel mag gebruiken heb je voor je kleindochter al weer wat zaken minder toegankelijk gemaakt (aangezien in het register de settings nog wel in haar profiel zitten kan ze het nog wel handmatig opstarten vanuit " c:\program files")

Beperkte rechten betekend niet dat je niets mag gebruiken maar dat je minder mag aanpassen/installeren.

bedankt, via deze werkwijze is het gelukt, nu kan ik op die nieuwe account programmas installeren die vanuit deze account gestart kunnen worden ?

Meestal krijg je bij de installatie van programmas de mogelijkheid om "Alleen voor deze user" of "Alle users te kiezen. krijg je die vraag niet is de standaard dat hij voor alle gebruikers geinstalleerd word

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan