Accountscherm verwijderen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Poolboy

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2008
Ik heb Windows XP Professional SP3.
Ik heb een HP Scanjet4370 geïnstalleerd.
Dat werkt verder wel, maar de installatie heeft (kennelijk) wijzigingen aangebracht in mijn systeem. De hinderlijkste wijziging is dat de computer voorheen direkt doorstartte naar mijn bureaublad, nu blijft hij steken op het scherm waar de gebruiker moet worden aangemeld.
Ik kan vervolgens wel gewoon doorklikken, maar ik wil dat hele scherm niet......!!
Ik heb al van alles geprobeerd : via configuratiescherm naar gebruikersaccounts en dan naar manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen en daar alle combinaties uitgeprobeerd, maar het scherm blijft komen.
Ook Start...uitvoeren...control userpasswords2 geprobeerd en dan aanmelden afgevinkt......dat was een ramp : ik was bijna mijn hele bureaublad kwijt.
Nu ben ik ten einde raad.....(:( :( :( )......!!
Als ik het eerst zonder kon, moet het nu toch nóg kunnen ??
Ik hoop maar dat iemand raad weet.......!!

:rolleyes:

P.S. Ik heb intussen de Scanjet er weer uitgegooid, maar ook dat helpt niet.......

Volg deze stappen eens:

Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ regedit en klik op OK.

Ga naar de volgende registersleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon
Dubbelklik, met gebruikmaking van uw accountnaam en –wachtwoord, op de vermelding DefaultUserName, typ uw gebruikersnaam en klik op OK.
Dubbelklik op de vermelding DefaultPassword, typ uw wachtwoord bij de waardegegevens en klik op OK.

Als de waarde DefaultPassword niet aanwezig is, voegt u deze waarde toe. Ga hiervoor als volgt te werk:
Open het menu Bewerken van de Register-editor, klik op Nieuw en klik op Tekenreekswaarde.
Typ de waardenaam DefaultPassword en druk op ENTER.
Dubbelklik op de zojuist gemaakte sleutel en typ uw wachtwoord in het vak Waardegegevens.
Als u geen tekenreeks voor DefaultPassword opgeeft, wordt de waarde van de sleutel AutoAdminLogon automatisch gewijzigd van 1 (waar) in 0 (onwaar). De functie AutoAdminLogon wordt daardoor uitgeschakeld.
Dubbelklik op de waarde AutoAdminLogon, typ 1 in het vak Waardegegevens en klik op OK.

Als de waarde AutoAdminLogon niet aanwezig is, voegt u deze toe. Ga hiervoor als volgt te werk:
Open het menu Bewerken van de Register-editor, klik op Nieuw en klik op Tekenreekswaarde.
Typ de waardenaam AutoAdminLogon en druk op ENTER.
Dubbelklik op de zojuist gemaakte sleutel en typ 1 in het vak Waardegegevens.
Sluit de Register-editor af.
Klik op Start, vervolgens op Opnieuw opstarten en tot slot op OK.
Nadat de computer opnieuw is opgestart en Windows XP is gestart, kunt u zich automatisch aanmelden.

bron: http://support.microsoft.com/kb/315231/nl

Hartelijk dank, jeffcoboy.....!
Wat doe ik als ik geen gebruikersnaam en wachtwoord heb ?
In het verleden startte de computer immers rechtstreeks door naar mijn bureaublad......

:o

Hartelijk dank, jeffcoboy.....!
Wat doe ik als ik geen gebruikersnaam en wachtwoord heb ?
In het verleden startte de computer immers rechtstreeks door naar mijn bureaublad......

:o

Geen gebruikersnaam:confused:

Die heb je toch altijd.

(Als je geen wachtwoord het moete je dat gewoon leeg laten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan