Accu hardware probleem Acer

Status
Niet open voor verdere reacties.

x-file

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2006
Wij hebben een Acer notebook van iemand overgenomen. Doordat het systeem (XP-Home) erg vervuild was, heb ik Windows XP-pro erop geïnstalleerd.
Tijdens de installatie deden het toetsenbord en de muis het ineens niet meer. Toen ik de accu los maakte, had ik weer volledige toegang.
Ik heb de laptop zonder accu eraan opnieuw geïnstalleerd en alle drivers en patches erop gezet. Alles werkte, inclusief draadloos internet. Maar toen ik de accu aansloot, was ineens de draadloze verbinding verdwenen. Drivers opnieuw geïnstalleerd, maar er wordt geen draadloos netwerk gevonden.

Er moet dus ergens een conflict zijn met de accu.

Iemand die mij op de goede weg kan helpen?

Het gaat om een Acer Travelmate 2480, OS: Windows XP, SP-3.

Eerste wat je moet gaan doen is of er (automatisch) zgn. Hardware-profielen zijn aangemaakt. Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Hardware -> knop Hardwareprofielen. Kijk of er misschien meer dan 1 hardwareprofiel bestaat. Zou bijv. Docked en Undocked (of iets dergelijks) kunnen heten.

Indien ja, dan kan in een hardwareprofiel apparatuur en 'services' uitgeschakeld zijn.
1. In Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc)
Kijk alle apparaten na die je nu met accu niet gebruiken kunt. In het tabblad Algemeen van die apparaten staat dan aangegeven of ze wel of niet in (alle) hardwareprofielen bruikbaar zijn (pull-down menu "Apparaatgebruik" in dat tabblad).
2. In Services (Start -> Uitvoeren -> services.msc)
Je kunt daar per service in het tabblad Aanmelden aangeven of het in een hardwareprofiel wél of niet beschikbaar moet zijn. Overigens worden hiervoor handmatige acties vereist om services uit te schakelen in hardware-profielen, dus ik denk dat je vooral in Apparaatbeheer moet kijken (zie 1.)

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb alle instellingen (apparaatbeheer, services, msconfig, etc.) al doorlopen en daarin niets vreemds aangetroffen.
Zaterdag middag ben ik bij een computerzaak voor advies geweest. De verkoper zei dat het waarschijnlijk om een defecte accu gaat en dat een defecte accu ook voor heel vreemde verschijnselen kan zorgen. De accu is ook heel snel leeg, bij het opstarten geeft hij 100% accu capaciteit aan, maar na 20-30 minuten is de accu ver leeg.
We hebben dus een nieuwe accu besteld en dan kijk ik of het probleem is opgelost.

Als het probleem is opgelost, door de andere accu, dan laat ik dat even weten. Misschien dat andere forum bezoekers er profijt van hebben.

Vandaag (20 oktober) heb ik een nieuwe accu op de laptop gezet. Windows opnieuw geprobeerd te installeren, maar bij het installeren van de apparaten, bleek de laptop weer hangen.
Accu eraf gehaald en opnieuw begonnen met de installatie, deze verloopt nu vlot. Kennelijk is er toch iets software matig niet goed met de accu.:evil:

Vandaag (4/11) hebben we de laptop teruggekregen van een reparatiebedrijf. Zij hebben een hoeveelheid stof uit de laptop gehaald en daarna getest.
De klachten waren verdwenen. Zij vermoeden dat het stof op een dusdanige plek heeft gezeten, dat de laptop snel op een kritieke temperatuur kwam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan