Accu HP 530 kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caitlina

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2009
Hallo,

Ik heb een probleem in verband met het accu van mijn laptop, een HP 530. Ik ben zo'n 10 van huis weg geweest, maar mijn zus heeft toen zeer veel op mijn laptop gezeten. Ze heeft echter altijd mijn laptop aan de voeding gelegd (dus via electriciteit). Toen ze hem er echter de laatste keer uittrok, begon het acculampje te flikkeren, ook al was hij dus volledig opgeladen.
En nu zit ik op mijn laptop en werkt hij helemaal goed, alleen zit dat lampje nog altijd te flikkeren - ik heb mijn voeding niet insteken, want dan stopt het - en blijft mijn laptop zeggen dat mijn accu nog voor 82 procent vol is, al zit ik al zo'n uur zonder opladen op mijn laptop. Zeer vreemd, en zeer irritant.
Als ik mijn laptop dan aan de voeding leg, stopt het lampje met oranje flikkeren, maar laadt de accu zich ook niet verder op.

Enig idee wat ik hier aan kan doen?

miss een foutje van binnen in de accu Zo'n probleem heb ik ook alleen bij 95 % opladen gaat hij flikkeren dan heb ik een acer aspire 5315 Met Windows Xp Home Edition

Dat kan best zijn, maar het is pas gebeurd na mijn zus haar overmatig gebruik.
Raar is ook dat als mijn laptop uitstaat en hij zijn voeding niet doorkrijgt, hij nog steeds blijft doorflikkeren en pas stopt als ik zijn accu aansluit. Ik maak me wel wat zorgen.

Ik heb precies hetzelfde probleem! Alleen bij mij blijft ie haken op 52%.

Hoe los ik dit op?

Ik heb het uiteindelijk gewoon opgelost door de batterij er eens uit te halen en er terug in te steken. Ik weet niet of dit de beste oplossing was, maar daarna deed hij het weer perfect ;)

Bij mij doet hij het ook weer. Ook inderdaad de accu er een keer uitgehaald.

Daarnaast nog de battery check via hp gedaan. probleem dus opgelost!

@onemoretime
Welkom op helpmij.nl :thumb:

Het is niet relevant meer om te reageren in oude topics.
Deze gaat op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan