Accu laadt niet meer op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quincy1974

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Sinds gisteren kreeg ik op mijn asus laptop steeds de melding dat hij dan weer oversprong op de batterij, dan weer op de accu (met accu in stopcontact en laptop).

Op een gegeven moment laadde de accu helemaal niet meer, dus hij bleef (aan de accu) op de batterij staan. Nu doet de laptop dus niks meer, want de batterij is leeg en de accu laadt niet meer.

Nu zal mijn laptop wel weer opgestuurd moeten worden, maar ik ben wat huiverig voor mijn foto's die op de laptop staan. Kan ik daar nog wat mee? Ik zou ze graag voor het opsturen ze er nog af willen halen, want als er iets mis gaat, ben ik al mijn foto's kwijt.... :confused:

Haal de accu eens uit de machine en doe daarna de oplader weer in de laptop (dus zonder accu)

Wat gebeurt er dan?

Sorry, dit begrijp ik niet helemaal... De accu uit de machine? Je bedoelt de batterij?

Ik heb de batterij uit de laptop gehaald en dan de accu weer in het stopcontact. Dan doet de laptop dus helemaal niks meer.

Is de oplader niet gewoon kapot?
(daar hoeft je laptop namelijk niet voor opgestuurd worden..)

De oplader brandt zelf wel (er zit zo'n lichtje op dat dikke gedeelte *de accu zelf?*).

En hoe zou ik dat zeker kunnen weten of het aan de accu ligt?

De accu heb je er al uitgehaald, dus daar zal het niet aan liggen.

Hoe kan je er zeker van zijn dat het de oplader is? Ehm: testen met een andere oplader.
Misschien iemand in de omgeving met een zelfde type oplader.
Je zou kunnen kijken of een pc-zaak in jouw omgeving een universele heeft liggen, die je even een paar seconde mag proberen.

Ging de laptop terug waar nog garantie op zit?
In dat geval even overleggen met producent of het niet beter is om eerst een nieuwe oplader op te sturen. Helpt dat niet, dan kan je die nieuwe oplader mee sturen met de laptop.

Kijk, het kan ook dat het op het moederbord fout gaat (dus in de laptop), maar mijn ervaring is dat die opladers het zwakke plek punt zijn. Die gaan veel te vaak kapot.

@Quincy:

Wat jij hardnekkig "accu" noemt is dus gewoon de oplader of adapter.
Please noem dat ding geen accu, die zit in je laptop. (men noemt de oplaadbare batterij doorgaans een "accu".

Heb je al eens een beetje met de kabel van de oplader bewogen?
Misschien zit er een inwendige breuk in de kabel, meestal vlakbij de oplader of bij een van de stekkers.

Bedankt voor de tip! :thumb:

Ik heb net de oplader eens bekeken en inderdaad.... Er zit een breuk in de draad. Direct achter het stekkertje wat in de laptop zit. Ik hoop dat mijn man dit vanavond kan maken!

Super bedankt voor het meedenken. Overigens was de garantie al verlopen...

Zo'n stekkertje kan je ook los verkrijgen bij bv de Conrad, of je zoekt een adapter op marktplaats. (Ca 20-30 euro.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan