accu niet aanwezig

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimGerritsen

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2001
Een goede morgen iedereen,

Mijn dochter heeft een probleem met de accu van haar laptop, HP COMPAQ NX 6110 2 jaar oud. Als ze de stekker uit het stopcontact haalt valt de laptop uit. Als ik de energiemeter,nadat ik de netstroomadapter weer heb aangsloten, open krijg ik het volgende te zien, zie bijlage.
Wie weet raad?

Groetjes,

Wim

Bijlagen

• Accu1.JPG
    Accu1.JPG
    77,5 KB · Weergaven: 103
ik zou de accu er eens even er uit nemen en daarna weer er in doen.

je zegt dat de laptop al 2 jaar oud is. heb je in die 2 jaar tijd al eens de laptop uit het stopcomtact getrokken? of beter gezegd heeft de laptop het al eens gedaan zonder in het stopcontact te zitten?

anders vrees ik dat de accu versleten is.:confused:

Het kan zijn dat de accu niet goed meer is. Je krijgt meestal ook maar 6 maanden garantie op een accu dus dat zegt al genoeg.

Als je de stroom erop zet zie je dan wel het laad lampje op de laptop aangaan. Meestal wordt deze orange als hij de accu laad.

Haal de accu eens uit de laptop en stop hem er opnieuw in. Mogelijk dat de accu net niet goed zit of contact maakt.

Als dat allemaal niet helpt ben ik bang dat de accu overleden is.

ik zou de accu er eens even er uit nemen en daarna weer er in doen.

je zegt dat de laptop al 2 jaar oud is. heb je in die 2 jaar tijd al eens de laptop uit het stopcomtact getrokken? of beter gezegd heeft de laptop het al eens gedaan zonder in het stopcontact te zitten?

anders vrees ik dat de accu versleten is.:confused:

Onlangs nog.

Wim

De accu heb ik er al een paar keer uitgehaald.
Maar hoe kan het dat er aangegeven wordt dat er twee accu's niet aanwezig zijn? Er zit maar een accu in!

Laatst bewerkt door een moderator:
de tweede accu is denk ik netstroom. maar heb je in het verleden veel de laptop gebruikt zonder in het stopcontact te steken? waarschijnlijk moet je een nieuwe accu kopen. tegenwoordig zijn die niet meer zo duur.

en klik eens op één van die accus je krijgt dan een scherm en klik dan eens op vernieuwen.

Mail anders de support van Compaq, die weten vastw el een oplossing voor jouw foutmeldeing

Dat hij er 2 laat zien zegt helaas niets. Dit laat hij standaard zien of je er nu 1 of 2 in hebt.

Heb even op google gezocht en blijkbaar heeft de nx6110 een extra aansluiting aan de onderkant om een travel battery aan te sluiten, "the nx6110 has a port on the base to which you can attach a second battery (around £95) for even longer life".

Werkt de laptop zonder accu wel op de netstroom? Dit om uit te sluiten dat er iets mis is met de adapter. Mocht ie dat wel doen dan zal het hoogstwaarschijnlijk aan je accu liggen.

Hier verkopen ze zowel de normale als de travel battery.

Heb even op google gezocht en blijkbaar heeft de nx6110 een extra aansluiting aan de onderkant om een travel battery aan te sluiten, "the nx6110 has a port on the base to which you can attach a second battery (around £95) for even longer life".

Werkt de laptop zonder accu wel op de netstroom? Dit om uit te sluiten dat er iets mis is met de adapter. Mocht ie dat wel doen dan zal het hoogstwaarschijnlijk aan je accu liggen.

Hier verkopen ze zowel de normale als de travel battery.

De laptop werkt wel alleen op netstroom.

Iedereen bedankt voor de reactie.
Zal wel een nieuwe accu worden.

Groetjes,

Wim

Dat hij er 2 laat zien zegt helaas niets. Dit laat hij standaard zien of je er nu 1 of 2 in hebt.

Eh, is níet waar, ik typ hier op een CompaqPressario V6000serie notebook waar er maar 1 aangegeven word ...

Tja, accu's gaan niet het hele leven mee helaas ..Veel succes met de aankoop ervan!

Hieronder de reactie van HP

Bedankt dat u contact hebt opgenomen met Hewlett-Packard.

Dit is het antwoord op uw e-mail over het volgende product: HP Compaq nx6110 Notebook PC.

Geachte heer Gerritsen,

Ik raad u aan het volgende te proberen:
- Bios update
- Andere accu indien mogelijk
- Indien de notebook nog wel werkt op de accu een callibratie

Voor verdere support wil ik u vragen telefonisch contact op te nemen met de supportafdeling van HP (0900-1170000)

Met vriendelijke groet,

R.V. van Eck
HP Mobile Support

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan