Accu notebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjajona

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2002
Hallo guys,
Even een snelle vraag: Ik heb de HP Pavilion Z8303 gekocht. Omdat hij hier de hele dag aanstaat, staat ie eigenlijk steeds aangesloten op netstroom. Is dit schadelijk voor de batterij of maakt het niet uit?

Maakt niet uit. Je batterij is opgeladen, en neemt dus geen spanning meer op. Dus maw. je batterij is uitgeschakeld.

Hoi,

In principe is dit niet zo erg, maar hou er zelf persoonlijk niet van.. Slechte ervaring gehad met een scanner die constant aan de stroom stond, waren de batterijen binnen een paar weken kapot.. Maar dat kan natuurlijk toeval geweest zijn..

Het beste is toch nog altijd om regelmatig gewoon te werken op de accu en als ie leeg is weer op te laden, onder het opladen kun je gerust op de laptop werken.

Groetjes, Dj Viper

DjViper zei:
Hoi,

In principe is dit niet zo erg, maar hou er zelf persoonlijk niet van.. Slechte ervaring gehad met een scanner die constant aan de stroom stond, waren de batterijen binnen een paar weken kapot.. Maar dat kan natuurlijk toeval geweest zijn..

Het beste is toch nog altijd om regelmatig gewoon te werken op de accu en als ie leeg is weer op te laden, onder het opladen kun je gerust op de laptop werken.

Groetjes, Dj Viper

Akkoord voor Ni-Cad batterijen, maar in de laptop zit een Li-Ion batterij, en dan speelt het geen piano, of je die gaat cyclen of niet. Dus...

Uit ervaring is het beter toch de batterij te verwijderen, daar deze hierdoor wel degelijk defect geraakt, en HP is een van die merken die dat hier nogal vrij snel heeft - opgelet ! sommige modellen werken niet als er geen batterij inzit

(heb zonet een pavilion notebook in garantie opgestuurd omdat de powerconverter stuk is ... geraakt niet voorbij bios - batterij is vervangen, moederbord is vervangen ... nog steeds zelfde probleem ...) HP stuurde em laatst terug - voor de derde keer - met vermelding "geremasterd" ... je kan dat pokkeding niet eens aanzetten ... waar halen ze het toch :s

Hmmmm, blijkbaar zijn de meningen nogal verdeeld. :confused:
Nu weet ik eigenlijk nog niet veel meer.:o

Zoveel mensen, zoveel meningen.
Hier nog een draadje over dit onderwerp.

Als je de accu meer dan een jaar ongebruikt in de kast legt gaat ie ook kapot.

Wat je volgens mij het beste kunt doen:
trek af en toe (1 maal per week/maand?) de stekker uit het stopkontakt en maak dan de accu helemaal leeg om deze daarna weer op te laden.

mijn vader werkt bij hp met zijn hp laptop en hij heeft echt nergens last van.. alleen van draadloos internet wat steeds plotseling niet doet en dan weer wel. hij verplaatst elke dag zijn laptop en hij zit tijdens dat hij ergens staat ook altijd in de stroom, geen probleem.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan