Accu of laptop probleem

Jansenib

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2024
Berichten
2
Hoi,
Ik ben een tijdje geleden lekker dom geweest. Geprobeerd met mijn powerbank laptop op te laden. Sindsdien doet de laptop het nog, maar de accu laadde steeds slechter op tot deze er helemaal mee ophield. Aan de netstroom geen probleem. Nu nieuwe accu gekocht, maar ook deze laad niet altijd even soepeltjes op tot deze vol is en hij is ook binnen 2u leeg. Houdt ook plotseling als ie leeg is op zonder waarschuwing. Ligt het aan de accu die ik heb gekocht of is er iets anders intern niet jofel meer? Indien dat laatste … wat zou dit kunnen zijn en is dat simpel ( lees goedkoop) op te lossen. Laptop is niet de jongste (ook niet stokoud) en ben voorzichtig er nog veel in te investeren. Hoor graag jullie kijk. Dank!
 
Kan zijn dat de kalibratie van slag is.
Zoek eerst bij je de support van jouw merk en type laptop op hoe dat moet.

Viadennis schrijft hieronder over HP maar check dat nog wel even of het voor jouw model ook zo is.

Als allerlaatste kun je dit proberen:

Tip 7 - Kalibreer uw accu

Het komt wel eens voor dat een laptop de acculading onjuist weergeeft. De oplossing is om de accu te kalibreren. Dit doet u door de laptop volledig op te laden, vervolgens volledig te laten ontladen en tot slot weer op te laden. Zo weet de laptop weer wat de juiste lading van de accu is. Zet voor het kalibreren alle energiebesparende opties uit en doe het niet vaker dan nodig vanwege het negatieve effect van volledige ontlading.
 
Dank voor je reactie. Dit heb ik gedaan. Ik weet niet of het wel de accu is … er was een soort spark toen ik de powerbank aansloot
 
Die spark kan best je laadcircuit in de laptop in de war gebracht hebben. Wellicht dat er met die tip 7 dan een herstel komt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan