Accu optimaal benutten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

devilinside

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2005
Berichten
4
Hey

Is het noodzakelijk om bij de aankoop van je laptop, de accu volledig te laten opladen eerst? Ik heb hem namelijk al 20 minuten gebruikt via de netstroom, kan dit nadelig zijn voor de levensduur van mn accu?

Dank bij voorbaat
 
Je accu altijd helemaal opladen en opmaken.
Het gebruik van netspanning heeft verder geen invloed!
 
Geplaatst door devilinside
Hey

Is het noodzakelijk om bij de aankoop van je laptop, de accu volledig te laten opladen eerst? Ik heb hem namelijk al 20 minuten gebruikt via de netstroom, kan dit nadelig zijn voor de levensduur van mn accu?

Dank bij voorbaat

Als het een nieuwe laptop is, zit daar een LI-ION batterij in. Gewoon opladen en daarna, hoef je geen cycling toe te passen. Dus gewoon laten zitten. Van het ogenblik dat deze volledig opgeladen is, zal deze toch niet meer verder laden, dus geen zorgen maken.
 
Bedankt, en is het ook nodig om mn accu eruit te halen telkens ik via de netstroom werk?
 
Geplaatst door devilinside
Bedankt, en is het ook nodig om mn accu eruit te halen telkens ik via de netstroom werk?

Neen. laat die gerust er in. Van het ogenblik dat je batterij volledig opgeladen is, en je werkt met netspanning, komt er toch geen spanning op je batterij. Dus deze wordt niet belast. Ik zou mij dus zeker geen zorgen maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan