Accu probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Ik heb een voor mij erg vreemd en vervelend probleem met de accu van mijn laptop. Een nieuwe batterij kopen is geen probleem maar ik weet niet waar ik aan toe ben met dat ding.

Van de week stond er steeds een rood kruis door of er knipperde een rood kruisje naast het batterij icoontje in de taakbalk van onder.
Als de laptop aan de stroom was aangesloten stond er een rood kruis door het accusymbool en als ik er dan op klikte stond er: Volledig opgeladen, aan netstroom, en dat ik moet overwegen om de accu te vervangen.

Dan als de laptop weer niet aan de stroom aangesloten zit dan is er soms een knipperend rood kruisje en staat er aantal% resterend en de tijdsduur. Als het kruisje er niet bij staat zoals nu dan staat er ook niet dat ik moet overwegen om de accu te vervangen. Dat staat er alleen als er een rood kruis door staat of er een rood kruisje naast staat te knipperen.

Vanmorgen was de accu binnen een half uur zo leeg dat hij uit ging. Nu ben ik al 3 kwartier bezig en staat de accu nog steeds op 70%.

Niet eenduidig en nu vraag ik me af:is de accu nu ineens kapot en dan plots weer niet of is er iets anders aan de hand??

Wie weet het verlossende antwoord?
 
Volgens mij een beginnend interne kortsluiting. Je kan het een beetje zo zien: tijdens het ontladen wordt de sluiting groter, dus de accu slechter. Tijdens het opladen wordt de sluiting ietsje kleiner. Hetgeen betekend in goed Hollands: accu gaat dood. Soms gaat het weer ietsje beter, soms minder. Maar op ten duur is de accu dood. Ik zal hem nu vervangen. Er zijn bedrijven, die kunnen in je oude accu weer nieuwe cellen inbouwen.
 
Als ik lees dat dit een beginnende interne kortsluiting zou kunnen zijn dan zou dat ook nare gevolgen kunnen hebben?
Dus het is beter dat ik dus toch maar een nieuwe accu koop. Ik zag op internet dat een accu van 7800mAh voor mijn MSI maar 59,95 kost dus de kosten doen het niet maar ik wilde uiteraard niet zomaar een accu kopen als het niet nodig is.
 
Om te testen, als ik gedwonload heb dan zijn er 2 exe bestanden, BEPro.exe en Gauge.exe.
Welk programma moet ik dan dubbelklikken en wijst het daarna vanzelf want ik ben niet zo handig met dit.
 
Uitslag zegt me niet zoveel eigenlijk want er staat wat er ook bij de batterij icoon staat, 83% resterend.
Accu.jpg

Maar hoe moet ik dit nu lezen van Lutz "Volgens mij een beginnend interne kortsluiting." Is er werkelijk gevaar voor kortsluiting of moet ik nu alleen de laptop sneller aan de lader leggen. Gisteravond deed hij het weer bijna een uur op de accu. Meestal heb ik dan wel genoeg tijd en vind ik het nog niet nodig om daarvoor een nieuwe batterij te kopen maar als de laptop kans loopt op een interne kortsluiting dan is dat een ander geval.
 
Voordat je echt een nieuwe accu gaat kopen schakel je laptop helemaal uit en verwijder het accu. Dan start je de computer weer op. Nu moet die gewoon werken als een zonnetje, mits die aan de netvoeding hangt.

Bij een beginnend interne sluiting hebben zellen een interne sluiting, waardoor ze heel snel ontladen worden. Heb je pech dan krijg je een volledige sluiting, waardoor de accu kan ontploffen of tenminste druk uitblaast. Gewoonlijks kan de computer dan nog maar 5 minuten zonder netvoeding. In jouw geval is meer aan de hand, waardoor ik eerst wil weten hoe de laptop zonder accu aan de netvoeding werkt.
 
Als ik de acuu eruit haal en weer opstart is er geen enkel probleem.
Ook met de accu erin heb ik nu al 2 dagen geen meldingen gehad, geen rood kruisje en ook niet de melding dat ik moet overwegen om de accu te vervangen. Vreemd, heel vreemd voor mij.
Ik kon gisteren de laptop 1,5 uur gebruiken en toen stond hij op 20%.
 
Een accu gaat ongveer 5 jaar mee.
Ik zou voor dat je een andere accu koopt even bellen of mailen naar fabrikant.
 
Levenduur is afhankelijk van hoe de laptop met accu wordt gebruikt, tis behoorlijk variabel.
Indien lang in gebruik bij meer warmte hoe korter de levensduur, zie link batteryuniversity.
 
Met de leverancier had ik uiteraard ook al contact, 1 jaar garantie en op mijn verzoek een coulance regeling. Kopen op internet was goedkoper overigens.

Ik wacht op een reactie van Lutz want het is een raar verhaal met die accu en zijn meldingen en nu weer niet meer.
Eerst na half uur de laptop uit omdat de accu leeg is en nu weer niets meer..
 
Levenduur is afhankelijk van hoe de laptop met accu wordt gebruikt, tis behoorlijk variabel.
Indien lang in gebruik bij meer warmte hoe korter de levensduur, zie link batteryuniversity.
Dit bericht van lange pier klopt maar een batterij zou toch echt 3 tot 5 jaar mee moeten gaan!!
 
Als ik de acuu eruit haal en weer opstart is er geen enkel probleem.
Ook met de accu erin heb ik nu al 2 dagen geen meldingen gehad, geen rood kruisje en ook niet de melding dat ik moet overwegen om de accu te vervangen. Vreemd, heel vreemd voor mij.
Ik kon gisteren de laptop 1,5 uur gebruiken en toen stond hij op 20%.

Ik zou even contact opnemen met de winkel waar de laptop is aangeschaft of even contact opnemen met de fabrikant!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan