Accu problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

adinda1987

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2010
Hallo,

ik heb sinds een paar weken problemen met mijn accu. Mijn laptop (hp dv71090ed) is pas een jaar oud en sinds een paar weken doet mijn accu echt gek. Als hij volledig is opgeladen en ik trek het snoer eruit, loopt ie leeg maar tussen 45% en 38% valt ie gewoon uit. Geen slaapstand, geen piep...niets...baf uit. Opstarten daarna met accu: ho maar, moet weer het snoer eraan leggen en dan start ie pas opnieuw op.

Paar dagen terug was het zo erg dat ie met 55% opeens uitging, ik laat 'm nu steeds leeglopen toe ie bijna uitvalt en dan weer snel snoer erin en opnieuw opladen tot 100, weer eruit, weer laten leeglopen tot dat punt.

Heeft iemand hier ook last van met HP-laptops? Hij heeft het nooit gedaan en opeens doet ie gek, snap er niets van. Heb gelezen over dat kalibreren maar als ik op F6 druk tijdens de opstart krijg ik niets hoor! Kan wel in de bios maar daar staat niets over accu of kalibreren......

Alinda,

Waarschijnlijk is 1 van de cellen in de batterij kapot, dat betekent dat deze geen of een te laag voltage heeft, Hierdoor valt die grote stukken naar beneden en ineens uit.
Kun je niets mee! Wordt waarschijnlijk snel erger, zover dat nog kan?
Is het echt het volgende model dv71090ed?

Nou het idee wat ik heb is dat de accu aan het "overlijden" is en garantie van HP op je accu krijg je denk ik niet. Daar zijn ze heel zuinig in. Volgens mij is het ook geen echte gangbare batterij. Heb je een partnummer voor mij, van de batterij dan?

Ik zie verschillende nummers op de accu staan.

Ik zie:
BATT
SPS-480385-001

Date Code 7J0884

Ook zie ik een sticker met:
CT:6ACWF02BBWCCFG

En op het 'frame' zie ik staan:
HP part number: 464059-251, denk dat het die is dan he?

Ellasar,

Het laatste bericht snap ik niet..Eigen vraag? Licht toe s.v.p.

@Adinda: Aan de hand van laatste partnummer kan je kijken of je er iets over vindt. Batterij is niet super leverbaar, dus misschien kan HP nog een oplossing bieden?

Deze vraag was in eerste instantie onderdeel van de (oude) vraag van iemand anders, daarom de vraag en bijbehorende antwoorden even een eigen plekje op het forum gegeven

Accu

Hoi allen,

sorry dat het lang duurde maar heb contact gehad met HP en de oplossing:

zoek zelf maar een nieuwe accu uit, garantie is verlopen (ach ja net 23 dagen he) dus wij helpen je lekker niet meer verder. Hoezo goede klantenservice, amehoela...!!

Dit geintje is gaan kosten:

1: accu = 74,- euro
2: verzendkosten = 11 euro
3: shippingcosts + tax = 8 euro
4: btw kosten 19%

totaal bedragje van: afgerond 101,- euro!!! En vriendelijke bedankt HP...koop nog eens zo'n dure machine van 1300 euro om na een jaar de accu te vervangen.

Kan er alleen maar over zeggen: een hele hele hele hele ijskoude douche verdiend HP:evil:

Hoi allen,

sorry dat het lang duurde maar heb contact gehad met HP en de oplossing:

zoek zelf maar een nieuwe accu uit, garantie is verlopen (ach ja net 23 dagen he) dus wij helpen je lekker niet meer verder. Hoezo goede klantenservice, amehoela...!!

Dit geintje is gaan kosten:

1: accu = 74,- euro
2: verzendkosten = 11 euro
3: shippingcosts + tax = 8 euro
4: btw kosten 19%

totaal bedragje van: afgerond 101,- euro!!! En vriendelijke bedankt HP...koop nog eens zo'n dure machine van 1300 euro om na een jaar de accu te vervangen.

Kan er alleen maar over zeggen: een hele hele hele hele ijskoude douche verdiend HP:evil:

Deze accu is via ons voor €75,- incl. btw en verzendkosten te leveren.
Als je al niet via HP de accu hebt aangeschaft.

Accu

Ik heb de accu al besteld via de leverancier van HP zelf. Ik moest een speciale accu hebben zeiden ze omdat ik een HD scherm heb en Blueray speler en het daarom een krachtige accu moet zijn.

Afijn, hij is besteld en komt volgende week binnen. Het is niet anders maar hopelijk gaat deze accu lang mee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan