accu sneller leeg dan aangegeven tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Markoezie

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Berichten
40
Hallo,

als de accu van mijn acer (twee jaar oud) 100% vol is zegt ie dat ik er bijvoorbeeld twee uur mee vooruit kan.
als ik dan aan het werk ga is ie binnen 10 minuten toch helemaal leeg. Opladen duurt daarna weer lang (zeker een uur).
Wat kan dit zijn?

Groeten,
Marc
 
Hallo

Zo goed als zeker ---> defekte batterij.

Peter
 
Ik heb het nog eens exact bekeken.
Na het opladen geeft ie aan 100%. Stekker van de voeding eruit en dat loopt dan langzaam terug naar bijvoorbeeld 95 % (in een minuut of 10, zou dus kunnen). Dan plotseling wordt het scherm zwart en sluit alles af. Lampje van de accu wordt oranje (leeg).
Pc aangesloten op de voeding, weer opstarten en hij komt terug (na opstartprocedure) waar ik gebleven was. Accu geeft dan aan leeg te zijn en gaat weer opladen.
Vreemd is dat ie ineens leeg raakt van bijvoorbeeld 95% (1 uur 20 minuten stond er) naar 0%.
Ligt dat aan een kapotte accu of is het toch iets anders???

Marc
 
Markoezie,

Waarschijnlijk is de accu wel op.
Wat je nog kan proberen is de accu te kalibreren. Energieinstellingen allemaal op 0% zetten, laptopbatterij dan compleet leeg laten lopen. Dan volledig opladen en evt. paar uur doorladen (bijv 's nachst met laptop uit). Volgende dag energieinstellingen weer terug zetten en proberen hoe het gaat. Procedure evt. herhalen.
Bij weinig resultaat is de accu echt op.
Laat maar is weten wat het resultaat is.

Succes!
 
Ik heb het diverse malen geprobeerd. Helemaal leeg laten lopen tot 0% en dan weer volledig opladen.
Ik denk dat de accu het echt begeven heeft want eerst werkte ie nog een minuut of 10 maar nu nog maar een minuut of drie en is ie leeg.

Dank
Marc
 
Hallo Marc,

Dat betekent dat 1 of meerdere cellen van de batterij het echt begeven hebben. Je kan er dus niets meer mee.
Welk type laptop heb je?
 
Acer 7520
Binnen twee jaar kapot dus. Garantie 1 jaar. Pech dus.
Marc
 
Ja das jammer inderdaad. Travelmate of Aspire 7520 en ben je dan op zoek naar een nieuwe batterij?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan