accu voltage verschil 7,2 7,4

Status
Niet open voor verdere reacties.

mudface

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Hallo beste mensen...

Ik heb onlangs een JVC GZ-MG20E HDD camcorder gekocht en voor deze camcorder bij een onlineshop er een accu voor besteld........ het gaat hier om de BN-VF733 accu de grootste die er te krijgen is.

Maar nu is mijn vraag de accu die ik geleverd heb gekregen (is niet origineel van JVC maar dat weet ik) is een 7,4 V en als ik op de originele accu en op de camcorder (stickertje) zelf kijk staat er 7,2 V op wat is het verschil hier in en kan ik deze 7,4 V accu er wel opzetten zonder dat de boel naar de knoppen gaat??:confused:

ik hoop hier op een antwoord te krijgen alvast bedankt:thumb:

Grtjes mud ;)

nou ik zou het niet proberen ik denk tog dat die cam max7.2 volt mag hebben als jij meer inzet zou die gaan fikken

Ja, dat kun je rustig doen, geen enkel probleem..... er had zelfs 7,5 op die nieuwe mogen staan...... Oplaadbare cellen hebben een maximum van 1,2 volt per cel, in die accu zitten er 6 op elkaar... maakt 7,2 volt.... De fabrikant van de accu heeft z'n telraam verkeerd afgelezen.... [of iets te positief afgerond] Dit is echt geen enkel probleem!

Laatst bewerkt:
oohw ik d8 van wel want mijn mobiel ging ook kapot omdat ik een batterij van meer volt gepakt had dat die eigenlijk nodig had:rolleyes:

@Gokhan....
Meer volt dan je nodig had? Dan heb je gewoon de batterij van een andere telefoon gepakt... daar kan verschil in zitten... een 6 volt of een 12 volt.....[maar hoe heb je die er in gekregen?] Of was dit het verhaal van de meneer van de telefoon winkel?
7,2 of 7,4 , is geen probleem, 2,8% verschil.......

ff om te testen de ging er niet helemaal ering maar alleen de voorkant met die ijzeren platen ofzo

Je amperage is meer van belang.
Die 0,2 V gaat helemaal nergens over.

Volgens mij wordt de stroomsterkte vergeten en daar moet je volgens mij wel bij oppassen.

7.2 - 7.4 volt is te verwaarlozen maar verschillen in de sterkte mA kan volgens mij tot problemen leiden

CrashPuppy

Volgens mij wordt de stroomsterkte vergeten en daar moet je volgens mij wel bij oppassen.

7.2 - 7.4 volt is te verwaarlozen maar verschillen in de sterkte mA kan volgens mij tot problemen leiden

CrashPuppy

Volgens mij was dat al opgemerkt. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan