Accu vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joshua822

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
Hallo, ik heb drie vragen over mijn laptop.

1). De laptop is nu al een paar uur aan netstroom aangesloten maar bij energiebeheer blijft maar staan dat de accu voor 99% geladen is.
2) Hoe kan ik de accu van mijn laptop goed onderhouden ?
3) Ik heb steeds minder schijfruimte maar ik heb niks nieuws geinstalleerd. Hoe kan dit komen en hoe kan ik dit oplossen ?

Vraag 1 van jou.

Als je hem op netstroom hebt gezet, dan gebruikt de laptop de accu niet, dus hij blijft op 99%.

DiedB

En om je computer een schoon te maken gebruik eens Ccleaner:thumb:

Je kan je accu het beste onderhouden door hem bijvoorbeeld elke week bijna helemaal leeg te laten lopen totdat de computer zichzelf bijna af moet sluiten omdat hij anders uitvalt.
Dus gewoon even niet aan netstroom zetten, totdat het echt weer nodig is.

Probleem met schijfruimte is opgelost, het waren een paar oude herstel punten.

Dus als ik elke week de laptop gewoon op accu aan laat staan en wachten totdat Windows XP meldingen gaat geven van kritiek accu niveau en dan op netstroom aansluiten ?

Want ik heb mijn laptop al een tijdje en ik wil hem goed onderhouden zodat ik er nog lang mee kan werken.

Ik laat de netvoeding er ook regelmatig uit om de accu helemaal leeg te trekken en ben benieuwd naar de levensduur.
Maar je ontkomt er niet aan dat een accu na een paar jaar de geest geeft.

Tja, ze zeggen dat het helpt...:rolleyes: Over alle accu's gaat dit overigens, dus geldt ook voor je scheerapparaat, elektrische tandenborstel etc.

Als ik mijn laptop gebruik, doe ik dat altijd op stroom.(4 jaar oud)
De accu haal ik er dan uit, deze is nog net zo goed als ik hem kocht, 3 uur werktijd.
Af en toe kijk hoeveel stroom er nog in zit, geef hij 30 min. aan dan laat ik hem leeg lopen tot de slaapstand en laat hem dan 5 uur op.
Na 3 uur gaat het laadlampje uit maar laat hem nog 2 uur staan.

Met de laptop die ik ervoor had, heb ik dit niet gedaan en de accu was binnen 5 min. opgeladen en nog sneller leeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan