Accuduur klopt voor geen meter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richh

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Al heel lang klopt mijn resterende accuduur niet.
Hij zegt nu bijvoorbeeld dat er 53 resterende minuten zijn en dat dat 3% is.
In het begin (toen ik de laptop kocht) waren 10 resterende minuten 3%.
Het valt mij ook op dat er binnen 1 seconde gesprongen wordt van 1 uur 53 resterende munten naar 48 resterende minuten en dan stijgt naar 52, 53, 54 en weer uitkomt op 53 minuten...

Wat is het probleem?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen

p.s. na het typen van dit bericht is 3% ineens 1 uur en 02 minuten...:shocked:

EDIT: EN ik dacht dat ik nog 53 minuten, sluit de laptop binnen 10 minuten af...wat is er toch aan de hand???

Laatst bewerkt:
Op het eerste deel van je vraag kan ik geen antwoord geven maar op het volgende stukje wel:

"Het valt mij ook op dat er binnen 1 seconde gesprongen wordt van 1 uur 53 resterende munten naar 48 resterende minuten en dan stijgt naar 52, 53, 54 en weer uitkomt op 53 minuten..."

Dit kan komen doordat je een programma aanzet en daardoor wordt er meer stroom gebruikt dan er voor. Dit is vrij normaal. Ook mijn macbook maakt wel eens van deze sprongen. Als ik normaal op FF zit te surfen en daarna een spelletje open in Facebook gaat het gelijk met 3 of 4 uur omlaag. Dit omdat het spelletje vrij zwaar is in vergelijking met gewoon surfen.

dat is het niet. Ik gebruik op accu alleen IE en word verder geen ''zwaar programma''.
Dat schommelen kan wel normaal zijn, maar niet dat als hij zegt dat er 53 minuten resterd zijn hij binnen 10 minuten uitvalt...

BatteryBar

Probeer dit - gratis programma in NL - eens : "The major difference is the way that time remaining is calculated. Windows s estimate constantly fluctuates. BatteryBar keeps historical usage data for your computer and battery, which allows it to provide a very precise time remaining estimate.

http://www.snapfiles.com/reviews/batterybar/batterybar.html

bedankt voor de tip.

ik heb het programma nog niet gedownload, omdat ik eerst wil weten hoe ik het engeriebeheerschema van windows zelf kan uitschakelen.
Als ik hem uitvink bij opstartprogramma's, is hij nog niet verwijderd: hoe kan ik dit doen?

BatteryBar

Je kunt dit programmaatje gewoon installeren en hoeft niets uit te schakelen.

ik ga opzoek naar een ander programma want dit vind ik niet zo goed...de pro versie misschien wel maar ik zoek liever een ander programma

Laat je het ons weten, wanneer je iets beters hebt gevonden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan