acer 1310 geluid doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

chonazz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 sep 2006
Berichten
2
Beste mensen,

Ikzelf heb in tien jaar niet meer op een pc gewerkt, en ben mac gewend.
M''n vriendin heeft een acer 1310 laptop, en hier zaten zoveel virussen op dat hij onbruikbaar werd.
Dus, de handel naar de computer boer gedaan, en gevraagd of hij er iets aan kon doen.
Hij heeft de hele schijf geleegd, en via de recovery cd's windows xp opnieuw geinstalleerd.

Het beestje doet het weer als nieuw, alleen komt er geen geluid uit.
De drivers van de geluidskaart zijn mogelijk beschadigt, zo zegt de computer.
De computerboer wist er niet meteen raad mee, en omdat men vriendin op Kot/Kamers zit, en ze de laptop voor school nodig heeft, heeft ze hem dus terug mee naar huis genomen, alleen zonder het geluid.

Nu, ik ben op vlak van pc's en windows echt een leek, en m'n vriendin is ook niet het computergenie bij uitstek. maar we zouden de computer wel terug in orde willen krijgen.

Dit is wat ik op m'n zoektocht al tegenkwam:

het probleem zou zich in deze driver moeten bevinden:
- conexant AC-link audio
ik heb de driver van de acer website gehaald, en opnieuw proberen installeren, maar er is niet echt iets veranderd.

wie kan me hier in verder helpen.
Als je vragen hebt als: wat zegt dat kadertje, en wat staat er bij die driver, vermeld er dan aub even bij waar die dingen staan, want zoals ik al zei, ik heb in tien jaar niet meer op een pc gewerkt.

Alvast bedankt
Jonas
 
thnx, ik denk dat ik die al gevonden had, maar hoe installeer je zo iets op een pc?
Ik pak de boel uit, dan dubbelklik ik op het setup bestand. En dan krijg ik wel te horen dat er nieuwe hardware gevonden is. maar dat deze mogelijk niet goed wekt, als ik nu terug naar het apparaten overzicht ga kijken dan staat er bij de audiokaart dat de driver mogelijk beschadigt is.
Is er nog een andere manier om de driver te installeren? of moet ik nog ergens anders gaan kijken?

Groeten
Jonas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan