acer 1640 met roze scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvette26

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 sep 2006
Ik heb een Acer 1640 laptop,
nog maar een paar maanden oud.
Ik heb al 2 x gehad dat mijn scherm inene roze wordt en ik niets meer kan, ik moet handmatig de computer uitzetten...
heeft iemand hetzelfde probleem of weet iemand wat het inhoudt?
Ik heb het in de winkel gevraagd, maar daar weten ze niet wat het kan zijn

gr Yvette

Met een laptop van een paar maanden oud is het beter om terug te gaan naar het verkooppunt met een goed omschreven klacht dan er zelf aan te gaan knutselen. Ik neem aan dat je minimaal een jaar garantie hebt? (je moet hem natuurlijk wel ter reparatie aanbieden).

Laatst bewerkt:
Met een laptop van een paar maanden oud is het beter om terug te gaan naar het verkooppunt met een goed omschreven klacht dan er zelf aan te gaan knutselen. Ik neem aan dat je minimaal een jaar garantie hebt? (je moet hem natuurlijk wel ter reparatie aanbieden).

ja daar heb je gelijk in, maar dan willen ze natuurlijk zien wat er scheelt..
en het probleem is nog maar 3 keer voorgekomen en op verschillende momenten.
het is dus een beetje lastig om het probleem te laten zien zeg maar.
Ze hebben wel gezegd in de winkel dat ze hem open kunnen maken om te kijken of er wat los zit??
Ik ben wel van plan om dat de doen maar wilde ook weten of er meer mensen met dit probleem te maken hebben.

Mja, zal waarschijnlijk het scherm zijn of de videokaart. Maar gaat de pc gewoon door? Indien ja, dan is het het scherm. Anders kun je ook het geheugen eens testen met memtest86

Begrijpelijk Yvette, het zou een kleinigheid kunnen zijn maar helaas is dat niet zo maar te achterhalen. Wel kan ik je garanderen dat als ze hem in de winkel gaan openmaken dat ook zij niks kunnen vinden, sterker nog, zij moeten er gewoon van af blijven want het kan je de garantie kosten als onbevoegde personen aan je laptop gaan sleutelen. Hij moet namelijk terug naar een servicepunt van Acer met een goed omschreven klacht waar ze hem met speciale apparatuur kunnen doormeten. Je hoeft niet in een winkel aan te tonen dat hij niet in orde is, laat je niet afschepen. Neem je laptop mee en bied hem in de winkel ter reparatie aan en niet door een verkoper maar door een bevoegd vakman. Het is al vervelend genoeg dat je met enkele maanden al problemen hebt. Brand vooraf een CD met je belangrijke bestanden of copieer ze op een memory stick. (mijn documenten en Favorieten)

Groet, Hans Zwartbol

Mja, zal waarschijnlijk het scherm zijn of de videokaart. Maar gaat de pc gewoon door? Indien ja, dan is het het scherm. Anders kun je ook het geheugen eens testen met memtest86

Ja de computer gaat idd gewoon door.. dus dan lijkt me dat het het scherm is.
Ik heb ook iemand die zei dat het misschien de grafische kaart kon zijn.

Hallo

Kleurnuancies zoals jij vermeld hebben meestal te maken met de "backlight" die 100% wit licht dient weer te geven ...

Neem eens een foto terwijl betrokken scherm "belachelijk doet " , zo kun je achteraf nog tonen wat scherm deed tijdens de "fout" ...

Zowel hier of ... bij een eventuele garantieclaim...

Je zou uiteraard ook eens snel een c.r.t. scherm kunnen aansluiten om uw eigen geweten gerust te stellen ...

Peter

Ja de computer gaat idd gewoon door.. dus dan lijkt me dat het het scherm is.
Ik heb ook iemand die zei dat het misschien de grafische kaart kon zijn.

Grafische kaart zou het kunnen zijn. Maar dan zouden het artifacts moeten zijn dnek ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan