acer 5100 aspire (stuk)

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnvdh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2008
Ik heb 14 maanden geleden een acer gekocht, hij heeft het tot nu toe prima gedaan.
Totdat ik heb vorige week aan wou doen. De toetsen en de muis deden het niet meer.

Ik naar de winkel (garantie is na 12 maanden verlopen) blijkt dat 't moederbord kapot is. 400 eruo om het te vervangen.:(

Nu is mijn vraag komt dit vaker voor?
En wat zou een goede nieuwe laptop zijn? Gebruik: muziek internet en office programma's prijs ongeveer 700-800 euro.

alvast bedankt,

john

De winkel waar je dit gekocht hebt kan je niet zomaar afschepen met het punt dat de garantie verlopen is. Van een laptop mag je verwachten dat deze, bij normaal gebruik, 3-5 jaar meegaat. Als het moederbord dan al na 14 maanden kapot is dan is het redelijk, volgens het burgelijk wetboek, dat de kosten voor de reparatie verdeeld worden tussen de leverancier (de winkel, niet de fabrikant) en de klant.
Een en ander is vastgelegd in het burgelijk wetboek. De winkel kan je dus niet zomaar afschepen met de mededeling dat er geen garantie meer is. De preciese strekking kan ik helaas niet uit mijn hoofd. Wellicht een belletje naar de consumentenbond of zo?

Ron

Dat is wel zuur zeg... Een beetje mosterd na de maaltijd natuurlijk, maar ga voortaan voor de 3 jaar garantie. Meestal is die wel uit te breiden. Ik heb al tig laptops versleten en mijn ervaring is dat rond het 2e jaar er mankementen aan beginnen te komen, dus 14 maanden is wel erg snel.

Acer zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar voor dat budget zijn de mogelijkheden redelijk beperkt. Wel heb ik qua service erge goede ervaringen met Dell (mits gekozen voor uitgebreide garantie), en die leveren goede kwaliteit voor die prijs.

Ook kun je eens kijken op www.laptops4u.nl, zij bieden ook goede service en de mogelijkheid om je laptop zelf samen te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan