acer 5101 laptop goed met vista?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
hoi ik weet niet of dit bij de goeie staat anders hoor ik het wel.:D

ik zit te overwegen een laptop tegaan kopen waar windows vista premium op moet kunnen draaien zonder al teveel problemen.
nu heb ik al naar de minimale systeem eisen op microsoft gekeken maar dan moet de acer 5101 dit toch wel aan kunnen? als ik nog stripje van 1GB intern bij steek?

Acer Aspire 5101AWLMi

Type processor Mobile AMD Turion 64
Uitvoering MK-36
Kloksnelheid 2000 MHz
Intern geheugen 512 MB
Intern geheugen (max.) 2048 MB

Beeld
Beeldscherm type TFT
Beeldscherm grootte 15,4 inch
Beeldscherm resolutie 1280 x 800
Videokaart type ATI Radeon Xpress 1100
Videogeheugen 64 MB shared
Model videokaart videokaart
Ingebouwde webcam

Geluid
Geluid onboard
Luidsprekers intern

Opslagmedia
Opslagcapaciteit 80 GB
Snelheid harde schijf 5400 rpm
Media station DVD-Dual, cardreader

Overige bijzonderheden
Aansluitingen Ethernet, gigabit Ethernet, modem, USB 2.0, Wireless LAN
PC card 1 x type II
Accu 6 cell Li-Ion
Besturingssysteem Windows XP
Gewicht 2820 gram

alleen de grafische kaart twijfel ik nog over die on board als ik goed heb maar zou je ook een andere erin kunnen zetten?

of weten jullie een ander type die ik eventueel beter zou kunnen doen wel van acer.
ik kan deze kopen voor 699 en moet er nog 1gb stikje bij.

alvast bedankt gr mike:thumb:

Voor optimaal gebruik zou je het beste minimaal 1 GB kopen en wat betreft de videokaart. Deze zal niet voldoen voor de Aero interface. (3D Flip e.d.) Bij laptops is het nog wel is lastig een grafische kaart te installeren.

Ik zou nog even doorzoeken. (ik zoek ook, ik laat weten als ik iets zie)

EDIT:

deze is misschien wat, alhoewel hij geen standalone Grafische kaart heeft maar wel 128 mb. Als je echt goede Vista prestaties wilt met een laptop zul je (op dit moment) flink in je buidel moeten tasten.

Laatst bewerkt:
@ Wouterzzzz

bedankt voor je reactie.
van de acer 5101 is 64mb shared kan nog naar 128mb gezet worden.
en ik wil geen intel hebben gewoon lekker AMD :D

me moeder heeft ook een laptop acer en die is vista competable daar zit als ik zo weet ook een 64mb(shared) grafische kaart in van ati.

@ Harry Snor kan beetje moeilijk het programma gaan draaien als ik nog niet eens laptop heb haha:rolleyes: :D

ja kan het ook wel in de winkel vragen maar als ik thuis al zoveel mogelijk info heb kan ik me voorbereiden op die verkoop praatjes;)

ik hoor nog wel wat weer. bedankt voor de reactie en meer is welkom

gr mike:thumb:

Acer heeft niet zo gek veel AMD's, waarom moet het perse een Acer zijn eigenlijk?

he acer heeft een mooie disign mooie plat enz en niet al te duur.en over het algemeen een goed merk. word veel van verkocht.

maar had je een ander idee dan? iedergeval wat lekker stabiel werkt met vista en niet dat ik na een half jaar zeg had ik dit maar nooit gedaan haha.kijk het maakt niet uit als ik nog een los 1gb stikje erbij moet kopen .

Laatst bewerkt:
hoihoi ik heb even zitten kijken.:o :D

denk dat die van 949 euro net iets sneller of niet omdat deze een mobile turion tl52 heeft en die andere een sempron.

maar als ik kijk bij de:

acer aspire 5101 die heeft als processor turion mk 36 2.0GHZ
acer aspire 5102 die heeft als processor turion 64 tl50 1600mhz
asus Turion TL52 (New 64bit/Duo Core) 1.6-2.0GHz? wat heeft die nou?
asus AMD Mobile Sempron 3400

zit er veel verschil tussen die? kwa snelheid? grafische kaart is niet zo goed dan denk ik van de acer's of wel?

en die 2 die jij zei zit wel een shared kaart in geeft dat niet?voor windows vista? ik hoef geen echt zware games te draaien maar er kunnen dan wel games op gespeeld worden dan?

en de acer heeft een crystal brite scherm heel mooie en duidelijk heeft de asus die ook omdat ik daar colorshine zie staan of is dat het zelfde?

pfff zie bijna door de bomen het bos niet meer haha:D
maar wil geen miskoop doen haha vandaar dat ik beetje door vraag hoor
.

Laatst bewerkt:
Ach, maakt niet uit hoor. :)

Turion is sowieso beter dan Sempron in ieder geval. Die 2 die ik zei hadden inderdaad een shared kaart, maar wel van Nvidia, gewoon redelijk goede kaarten waarmee je ook nog games kan doen maar niet echt verbluffend goed.

Kan je linken geven van die Asussen. :p

he hoi wat bedoelde je nu met die linken geven van asussen. moest ik die geven of bedoede je die jezelf gegeven had.

nu ben ik even in de buurt geweest bij mij hadden ze zat verschillende types staan met mooie verkoop praatjes haha.
ik ben bij dynabyte langs geweest hadden ze het volgende staan:

ASUS Z92M-QO84M

en een

Acer aspire 5102wlmi

en nog wel meer maar ik weet het niet meer:confused: haha.

ik heb net even vergelijking gedaan op de site deze ik weet niet of je dit zo kan zien maar de laatste asus telt even niet mee haha:p
de vergelijking tussen die asus en acer is :

processor weet niet of er veel verschil in zit en welke het snelst is.

asus heeft 2gb intern geheugen(2x 1gb)
acer heeft 1gb intern geheugen(2x512mb)

de acer heeft iets snellere harddisk

alleen de videokaart:confused:

acer heeft 128 MB ATI Mobility Radeon X1100 shared

asus heeft 128 MB nVidia GeForce Go 6100 Turbo Cache wat toch beterder is of niet.

en de prijs zit 198 euries verschil in.

ik weet alleen niet of er in de acer een draadloos netwerk kaartje in zit omdat er een streepje bij staat.

voor welk systeem zou ik nu het beste kunnen gaan.:o
deze kan ik zo in de winkel halen. koop het liever in de winkel dan via internet:)

mocht die er dan toch niet meer zijn in de winkel waar moet ik dan goed op letten? welke processor enz? want ik wil er wel paar jaar plezier van hebben en vista premium en of ultimate goed op af kunnen spelen en af en toe spelletje met niet super grafische effecten.

Laatst bewerkt:
Of je de link wilde geven die je had gevonden.

Als je die Acer en Asus naast elkaar zet zou ik zelf voor de Asus gaan,

omdat

1 Vista aanbevolen 1 GB is, maar dat je beter erboven kan zitten. (ook ivm toekomst)
2 Het inderdaad een beter videokaart is, wat ook belangrijk is met de aero effecten in Vista.

Die harddisk is inderdaad iets trager, maar die kan je ook in de toekomst nog makkelijk vervangen, dus daar zou je geen probleem in hoeven zien.

Groetjes.

he oke dan ga ik toch voor de asus:thumb:
ja die hd is wel te vervangen op ten duur dus.
ik denk dat ik er dan straks geen spijt van krijg omdat deze vista toch wel goed aan kan:)

die links heb je zelf gegeven weet je nog die van 949 en 750:p
.

gr mike:thumb:

Laatst bewerkt:
De Asus is zeker een goede keus voor die prijsklasse, net op Nucia iemand die ook een laptop wilde kopen met een budget van €1500, dan kom je toch in andere soorten laptops, daarom is dit een hele goede keuze voor de prijs! :)

Ik weet niet of deze versie geleverd gaat worden met vista, dan kan je nog even wachten. Dus gewoon bij aankoop al vista erop. (tenminste als je dat zelf wilt)

hoi maar deze zal toch al wel zn vista ready wezen? omdat de acer 5102 dat ook al heeft .die ik ook als link erin gezet hebt. ondanks dat die een shared kaart heeft en 1GB intern. is voor vista premium dus zal de asus dat toch ook wezen ?

alvast bedankt gr mike:thumb: :thumb:

hoi maar deze zal toch al wel zn vista ready wezen? omdat de acer 5102 dat ook al heeft .die ik ook als link erin gezet hebt. ondanks dat die een shared kaart heeft en 1GB intern. is voor vista premium dus zal de asus dat toch ook wezen ?

alvast bedankt gr mike:thumb: :thumb:

Jahoor, deze kan vista wel aan. :) Ik bedoel alleen aan te geven dat je misschien kan wachten totdat hij standaard met Vista geleverd wordt. ;)

nou vandaag de asus opgehaalt hoor:D
ben er super blij mee super snel.
heb nog wel wat vraagjes haha.

en in de winkel vertelde ze me als ik mijn xp sp2 mediacenter upgrade naar vista kan ik niet meer terug naar xp klopt dat? oftwel bevalt vista niet heb ik gewoon een probleem of kan het wel gewoon.
en toen ik de laptop opstarten vroeg hij niet om een beckup cd temaken. waar kan ik da tvinden om wel temaken?
er kon vista premium op dus.

nou ik hoor nog wel wat terug

Laatst bewerkt:
en in de winkel vertelde ze me als ik mijn xp sp2 mediacenter upgrade naar vista kan ik niet meer terug naar xp klopt dat? oftwel bevalt vista niet heb ik gewoon een probleem of kan het wel gewoon.:

Ik geloof dat het waar is, eenmaal upgraded, kan je niet meer terug. Vista 'heeft ook geen haast, dus wacht even tot een kennis van je Vista heeft gekocht en probeer het uit of je het de moeite vindt. ;)

en toen ik de laptop opstarten vroeg hij niet om een beckup cd temaken. waar kan ik da tvinden om wel temaken?
Dat vraagt ie toch ook niet? :confused:

he maar als je toch je hd formateer kun je toch gewoon met de recover cds weer windows xp mediacenter instaleren?? of zie ik dat nu niet goed?:)

ik moet wel vast de vista upgrade dvd aan vragen kan tot en met maart :)

maar over die backup 'dvd kloptdat geeft hij niet zelf aan wat acer wel heeft maar goed dat is ook geen ramp.

ik hoor nog wel

he maar als je toch je hd formateer kun je toch gewoon met de recover cds weer windows xp mediacenter instaleren?? of zie ik dat nu niet goed?:)

ik moet wel vast de vista upgrade dvd aan vragen kan tot en met maart :)

maar over die backup 'dvd kloptdat geeft hij niet zelf aan wat acer wel heeft maar goed dat is ook geen ramp.

ik hoor nog wel

Dat weet ik niet precies, het kan ook zijn als je je MCE hebt omgezet tot Vista kan je niet meer omschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan