ACER 5315 - Hardware Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

NJShackz

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Hoi, ik heb pasgeleden een Acer 5315 aangeschaft bij een Tele2 abbonoment, opzich ben ik wel te vreden over het laptopje tot ik linux had geinstaleerd, was uiterst ontevreden , dus linux er weer af, en ik dacht nou vista er weer op, ik had toch een cdtje liggen, ik ultimate geinstaleerd, Probleem is dat ie me hardware niet ziet, en ik niet weet hoe je in vista nieuwe hardware kan vinden, dus ik naar de Acer Website gegaan, drivers gedownload, en proberen te instaleren, krijg ik de melding, dat me windows niet goed is voor die drivers, of iets in die trant. Het gaat hier om de VGA drivers, ik wil namelijk gewoon weer 64 bits hebben en niet 32 bits, ik heb een 64 bits versie CD.
Help me uit?

Met vgr, Stefan Rebel

Als je weet wat voor VGA kaart je hebt kan je naar de site van de merk VGA kaart en daar je drivers opzoeken :)

reactie

Heb je wel een 64 bit processor?

Volgens mij was die aanbieding van tele2 met een Celeron processor.

Als ik jou was zou ik de legitieme versie van windows installeren.
Acer gaat altijd moeizaam met drivers apart installeren.

Heb je wel een 64 bit processor?

Volgens mij was die aanbieding van tele2 met een Celeron processor.

Een intel Celeron M530,M540 of M550 met ondersteuning voor de Intel® 64 architectuur, ik heb hem ook namelijk.
Alleen de mijne was geleverd met Vista Home Basic 32bit en zover ik weet had de duurdere variant die je kon kiezen Vista Home Premium aan boord, maar ook 32 bit zover ik weet.
Er zijn namelijk alleen 32 bit drivers voorhanden op de officiele site:
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5315.html
en als het due extensa is ipv de aspire, dan moet ie effe zoeken op die acer site, meer smaken had tele2 dacht ik niet.=]

Laatst bewerkt:
Cpu ondersteund het wel. maar of het bij de rest van de laptop ook het zelfde is, is nog maar de vraag.

Als ik jou was zou ik gewoon lekker de orginele windows basic 32-bit installeren.
Acer loopt het beste met zijn eigen cdtje.

En waarom zou je eigelijk een 64-bit systeem willen.
64-Bit is alleen aantrekkelijk bij veel werkgeheugen 4gb of hoger.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan