Acer 5684 wordt heet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdp1

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2007
Sinds 8 maanden onze acer aspire 5684 naar volle tevredenheid in gebruik. Sinds 2 maanden heeft mijn vriendin hem mee in het buitenland voor haar werk. * dagen terug begonnen de problemen met het heet worden van de laptop, heel de linkerkant, inclusief touchscreen en toetsenbord worden heet en de programma's vallen uit (windows internet explorer wordt afgesloten) Alleen msn blijft bruikbaar. er worden geen zwre programma's gebruikt, alleen een webcam is aangesloten, computer staat in kamertemperatuur. Ventilator werkt gewoon maar die blaast dus ook hete lucht uit. Dit begint steeds na een kwartier na opstarten. Acer zegt breng hem maar naar een servicepunt, maar ja, dat gaat een eetje moeilijk als je voor je werk in Ecuador bent. Weet iemand wat mijn vriendin nu aan het probleem kan doen zodat ze komende tijd in ieder geval vooruit kan? En wat is het probleem?

Er zal misschien toch iets mis zijn met de koeling van het apparaat.
Om nu zelf aan de laptop te gaan sleutelen zou ik ook niet doen, omdat je nog garantie hebt.
Er zit denk ik ook niets anders op dan wat Acer zelf adviseert.

Er bestaan externe laptopkoelingen, deze lijken op een (dikke) placemat die je onder je laptop legt... Het wordt meestal gevoed via USB, normaal te vonden in elke grote computerwinkel...

Hoi !

Externe koeling aanschaffen is, zeker in tropische streken, een must !

Bij Toshiba vervalt zelfs je garantie als je dit in de tropen niet doet.

Maar ook hier is het een prettige en levensverlengende accessoire voor een laptop.

Overzicht: http://www.extensiontech.net/reviews/hj/jetart/np5000/

Maar in elk geval de laptop intern reinigen of laten doen bij een reparateur.

Greetz,

Harry.

Tropen??? Ecuador is meer dan alleen maar tropen. Mijn vriendin zit op 2850 meter hoogte, daar wordt het niet warm. Dus dat is het probleem niet. En naar Acer gaan kan dus ook niet, want die verkopen volop in Ecuador, maar hebben geen service vestiging daar. Acer adviseerde wederom om maar naar Colombia te gaan of de computer op te sturen op eigen kosten naar Nederland. Die willen zich er heel makkelijk van af doen. Maar zou de laptop na 8 maanden al gereinigd moeten worden? Bijna nieuw en ltijd in een schone werkomgeving gestaan. Dat is toch niet normaal dan? En externe koeling? Waarom? Mijn andere Acer is al 4 jaar en heeft nooit geen probleem. Dus als er mensen zijn met nog meer suggesties of met hetzelfde probleem met een nieuwe Acer, dan hoor ik dat graag. Om tijdelijk te proberen is de aanschaf van zo een ventilatormat misschien een oplossing, maar wat kost dat?

Wellicht is er een probleem met de accu. (Het is misschien wat ver gezocht, maar ja ze zit ook ver weg). Probeer het eens met een nieuwe accu

Groet
Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan