Acer 7551G Valt uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

stef538

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2013
Hoi,

Mijn Acer 7551G valt steeds uit. waarom weet ik niet. ik heb even gekeken bij Speedfan daar stond CORE 63 Graden. (Weetniet of dit er echt wat mee te maken heeft) Als het beeld uit is, dan staat de computer nog wel aan, druk ik daarna op Spatie, of een andere knop, dan herstart hij.

wat ik heb geprobeert is : kijken of die te heet is.
een extern beeldscherm helpt niet, als hij is uitgevallen.
De Bios geflashed naar de laatste versie.
Alle software van Acer geinstalleerd
Windows vista geinstalleerd, (Geen succes), Ubuntu geinstalleerd, (Geen Succes), Windows 7 Geinstalleerd (Huidig OS(Geen Succes))

hij start vaak wel, maar valt dan random uit. soms 3 minuten soms 15 soms pas na 2 uur.
ook heb ik dat als ik hem aan doe, dan geeft hij helemaal geen beeld, doe ik hem daarna uit, dan doet hij dit soms nog een paar keer, anders gaat hij wel aan.
Wat zou nog meer kunnen werken? ik heb deze laptop namelijk dringend nodig voor school. dus als jullie mij zouden kunnen helpen zou dit echt tof zijn!

Mvg,

Steff

Laatst bewerkt:
nee, want zonder accu, dus gewoon via de stroom kabel doet hij het ook.

Laatst bewerkt door een moderator:
kan het niet zijn dat er nog wat in de "Heatsink" (weet ff niet het nederlandse woord voor) zit?

Hallo

Dit model , met deze symptomen --> ruikt heel sterk naar een door langdurige extreme oververhitting losgekomen motherboard chipset.

Deze laptop op regelmatige basis zuiver/stofvrij houden had dit kunnen voorkomen...

Hoe je dit snel/eenvoudig kunt doen # 19 :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Dit nu alsnog doen is nutteloos ... de schade is immers al geleden.

Een mogelijkheid ... een deftige "reflow" op deze chipset laten uitvoeren door iemand met de nodige ervaring.

Indien deftig uitgevoerd , is deze "herstelling" zo goed als definitief ... indien deze laptop nu wel op regelmatige basis stofvrij wordt gehouden.

Hopelijk heb je iets met deze info ...

peter

oke, dan kan ik dat proberen, ik heb trouwens de allernieuwste BIOS geflashed voor de 7551G het lijkt goed te gaan. als hij over een uur nog aan staat, denk ik dat het probleem is opgelost. zoniet, dan ga ik gewoon even naar de winkel. weet iemand misschien in de buurt van Emmen die zo'n "Reflow" Doet ?

oke, dan kan ik dat proberen, ik heb trouwens de allernieuwste BIOS geflashed voor de 7551G het lijkt goed te gaan. als hij over een uur nog aan staat, denk ik dat het probleem is opgelost. zoniet, dan ga ik gewoon even naar de winkel. weet iemand misschien in de buurt van Emmen die zo'n "Reflow" Doet ?

Update** Hij staat nog steeds aan.

EDIT: hij valt net uit, een klik, en dan valt hij uit.

Hallo

"dan ga ik gewoon even naar de winkel" --> ik denk niet dat men zich daar mee bezig zal willen houden ...

Dit is immers relatief veel werk ... en je dient ook de nodige ervaring in deze materie te bezitten.

Elke laptop zit immers net weer iets anders in elkaar ...

Probeer een deftige lokale elektronikaamateur te vinden die weet wat hij doet.

Een "reflow" kun je slechts 1 maal korrekt uitvoeren ... indien niet , dan dient er een "reball" te worden uigevoerd , die zeer duur is ...

Peter

Mijn toestel is 1.5 jaar oud, maar in het boekje van Acer staat toch echt dat hij 1 jaar garantie heeft. @ VDK_P dan zal ik even kijken of er in de buurt iemand is die dat kan doen. bedankt!

als niet-zakelijke gebruiker is in belgie de wettelijke garantietermijn 2 jaar, in NL weet ik niet.

trouwens, ik las net op internet, kan de BIOS niet kapot/verouderd zijn ?

Hallo

"trouwens, ik las net op internet, kan de BIOS niet kapot/verouderd zijn ? "

Nee ... niet met de door u vermelde symptomen.

Gelukkiglijk heb je toen je de b.i.o.s. hebt herflashed dit niet met een verkeerde versie gedaan ... anders had je nu een "dood" motherboard.

"Mijn toestel is 1.5 jaar oud," ... is heel snel om nu reeds dit defekt te hebben... uiteraard weet ik niet hoe je met uw laptop omgaat ...

Probeer garantie te claimen ... een nee heb je , een ja kun je krijgen.

Peter

Laatst bewerkt:
ik heb de BIOS geflashed naar 1.18 en de VBIOS naar 1.15 weet niet of dit die 1.18 overschijft. maar hij staat al sinds ongeveer kwart voor 12 aan. en doet het nog steeds. net even Modern Warfare geinstalleerd en gespeeld. geen probleem, CPU is ongeveer 47 Graden. Volgens mij is dit probleem opgelost.

Hallo

"Volgens mij is dit probleem opgelost. " ... ik hoop het voor u .

Mochten deze symptomen terug komen , weet je nu tenminste wat er aan de hand is ... en wat je dient te ondernemen ...

Peter

inderdaad. ik zet er even bij OPGELOST. dankjulliewel allemaal voor het reageren!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan